RA*W en The Student Hotel leggen taboes op tafel in Real Talks

01-02-2021 (16:37) - Bureaus

RA*W en The Student Hotel lanceren een nieuw initiatief, genaamd Real Talks, waarmee ze het gesprek over taboes in de creatieve industrie willen openen. Zo willen zij toekomstige generaties inspireren en gezamenlijk een lans breken voor een inclusievere branche. De eerste Real Talk zal gaan over de negatieve impact van stereotypering en de behoefte aan representatie in het werk wat voortvloeit uit de reclame industrie. Deze sessie vindt plaats op dinsdag 16 februari via een online stream.

Tijdens de sessie zullen Jamal Jama (eigenaar van JAMA MEDIA en Beeldbreker bij het Van Gogh Museum) en Chee-Han Kartosen-Wong (film editor, spreker en kinderboekenschrijfster) inzicht geven in hoe je stereotypering kunt voorkomen en verhalen op de juiste manier kunt vertellen. Daarnaast zullen diverse gasten het gesprek aangaan in een panel discussion over de industrie, creatief werk en waarom stereotypering helaas nog steeds springlevend is. In het panel zitten Jason Steere (Chief Brand Officer bij The Student Hotel), Mieke Koopen (RA*W community member), Eddy Salfischberger (Managing Director bij Alfred International) en Hajar Fallah (redacteur en programmamaker bij Women INC.).
 

Taboes op tafel

Andere onderwerpen die aan bod gaan komen in de verschillende Real Talks zijn onder meer inclusiviteit in aannamebeleid, seksisme, ethiek en work-life balance. Dit is niet de eerste keer dat RA*W taboes in de industrie op tafel legt en probeert te doorbreken. Zo gaf de sessie ‘Let’s talk money’ vorig jaar inzicht in het bepalen van je waarde bij salarisonderhandelingen.
 
En dit is pas het begin, volgens RA*W Board Member Miles Momoh (tevens Social Media Manager bij Hammerfest): “Ons doel is om jong talent te inspireren, inzichten te delen en samen aan een betere toekomst te bouwen waarbij we de branche stap voor stap veranderen. Met verschillende perspectieven, meer kleur, meer meningen en meer openheid. The Student Hotel deelt deze visie, daarom zijn wij gezamenlijk opgetrokken voor deze nieuwe event series.”
 
Met hun visie ‘may the student in you live forever’ probeert The Student Hotel altijd jong talent te inspireren, te laten leren en nieuwsgierig te maken naar nieuwe informatie – waarin diversiteit en inclusiviteit een van hun pijlers is.
 

Tickets

De sessies zijn gericht op zowel studenten als jong talent met 0 tot 5 jaar werkervaring. Alle opbrengsten van dit evenement gaan naar de Plus Plus One Academy. Een nieuw initiatief om jonge studenten van kleur kennis te laten maken en toegang te geven tot de creatieve industrie. Tickets voor de eerste Real Talk op 16 februari zijn vanaf vandaag te koop via Eventbrite.
 

Media

Marketing

Economisch