Redmint start VR-Moves

01-04-2016 (06:52) - Bureaus

Het Amsterdamse activatiebureau Redmint heeft er per 1 april een nieuwe discipline bij: VR-Moves. VR-Moves combineert virtual reality met merkactivaties. Naast een onvergetelijke indruk waarover wordt nagepraat, zorgt VR-Moves voor een call-2-action. Consumenten zijn nieuwsgierig naar VR-belevingen en zijn uitgesproken positief over de ervaring. 

 
direct conversie
Managing director Léon Bosch licht toe: ‘Wij zijn binnen Redmint altijd op zoek naar mogelijkheden, locaties en technieken om een creatieve invulling te geven aan de wensen en behoeften van merken om consumenten te bereiken, te beraken en te activeren. Opdrachtgevers willen steeds meer budget vrijmaken voor fysieke activatie en een echte product- of merkbeleving.
Tijdens onze zoektocht naar actuele mogelijkheden op dat gebied hebben we ons vorig jaar verdiept in de mogelijkheden van VR (virtual reality) en dat heeft ons uiteindelijk doen besluiten deze spectaculaire innovatie te omarmen. Virtual Reality is de ervaring van een wereld die compleet is gecreëerd met elektronica. Je kunt het vergelijken met een dagdroom, of een boek waar je helemaal in zit. VR-Moves combineert de echte wereld met de virtuele. Wij zorgen ervoor dat de consument of de relatie wordt meegenomen in het verhaal van onze opdrachtgevers. Het resultaat van de activatie is voor ons cruciaal. Naast een onvergetelijke indruk waarover wordt nagepraat, zorgen wij voor een call-2-action voor de boodschap, het product of het merk. VR-Moves koppelt de activatie bijvoorbeeld aan een mooie aanbieding, we verzamelen data, of er wordt direct conversie bewerkstelligd.
Opdrachtgevers hebben nu een uitgelezen mogelijkheid om de consument mee te nemen naar een locatie van hun keuze om hun product of merk te laten ervaren. Denk aan een kijkje behind-the-scenes, een proefrit, een meet & greet met het gezicht van een merk, een demonstratie; de mogelijkheden in virtual reality zijn oneindig. Dit heeft ons geïnspireerd om VR-Moves op te starten. VR-Moves verzorgt VR activaties van A tot Z . Van idee naar concept en van concept naar uitvoering.’
 
activatiebureau Redmint
Naast VR-Moves, bestaat activatiebureau Redmint uit Convere (creatie, design en strategie), Grace Green (field marketing en events) en ODC (online activation en fulfilment). Redmint werkt onder meer voor Samsung, DHL, Tele2, TomTom, Unibail-Rodamco, Philips, LG en Lenovo.
 
Zie ook: vr-moves.com
 

Media

Marketing

Economisch