Sander auf dem Brinke en Frank Huiberts starten The Creative Data Center

15-09-2021 (11:53) - Bureaus

Sander auf dem Brinke en Frank Huiberts, oprichters en directie van het databureau Databay beginnen The Creative Data Center. Een bureau met een creatieve kijk op data, gericht op het realiseren van meer impact met minder data.
 
Sander auf dem Brinke: “Data moet een kick geven, aan bedrijven, marketeers en ook de communicatiespecialisten. Er is vaak te veel data, waar te weinig mee wordt gedaan. Men laat hierdoor veel kansen liggen en stopt energie in zaken die niet altijd het meeste opleveren. Door data te filteren op relevantie kunnen wij bijvoorbeeld de impact van alle marketingactiviteiten verhogen en tegelijk de kosten met 25% reduceren. Ik voel me daarin meer een Data Creatief: data gebruiken om complexe zaken simpel, concreet, efficiënt en werkbaar te maken. Dat geeft een kick”.
 
Frank Huiberts: “Toen wij ruim 20 jaar geleden samen begonnen als de Pietje Bells van marketingdata verklaarde iedereen ons een beetje voor gek. Tegenwoordig is de hoeveelheid data niet het probleem meer, maar juist het concreet toepassen hiervan. Data moet richting geven en verbinden, in het hart van bedrijven. Het brengt de digitale en fysieke wereld samen, de operatie, de marketeers en de communicatiespecialisten. Deze integratiegedachte van data en advertising is precies de reden van mijn rol vanuit The Creative Shopping Center. Daar ligt nog een wereld te winnen om met creativiteit en data zaken simpel te maken, te verbinden en te versnellen. En natuurlijk meetbaar het verschil te maken”.
 
The Creative Data Center is een nieuw marketingbureau gespecialiseerd in het toepassen van data om marketing impact te vergoten. The Creative Data Center werkt samen met, en is gelieerd aan, het open netwerkbureau The Creative Shopping Center. The Creative Data Center is gevestigd aan het IJ in Amsterdam.
 

Media

Marketing

Economisch