Selmore wint de Lotto

22-06-2017 (13:50) - Bureaus

Lotto, een spel van de Nederlandse Loterij, heeft na een strategische en creatieve oriëntatie gekozen voor Selmore. Een nieuwe campagne voor Lotto zal dit jaar al te zien en te beleven zijn.


uitdagende opdracht

Arno de Jong (directeur brands & portfoliomanagement Nederlandse Loterij): ‘Wij waren op zoek naar een bureau dat goed past binnen onze bureau-strategie voor Nederlandse Loterij. Een bureau dat de uitdagende opdracht voor het merk Lotto aankan en zich goed voelt in de samenwerking met andere specialistische bureaus. Wij zijn verheugd met onze keuze voor Selmore.’


veel meer loten verkopen

Michael Kastelijns (marketing manager Lotto): ‘De keuze voor Selmore is niet alleen ingegeven door hun naam. Al is het overduidelijk onze ambitie om met Lotto veel meer loten te verkopen en heel veel meer mensen blij te maken met een geweldige prijs. De klik met het Selmore team was gewoon goed en hun ideeën sluiten naadloos aan op hoe wij ons merk en ons spel verder willen uitbouwen. Met zo’n partner werken wij graag samen.’


nieuw guiding idea
 
Selmore heeft tijdens de pitch een nieuw guiding idea ontwikkeld voor Lotto. Een idee waar we met z’n allen heel veel energie van krijgen. En dat stuurt - op alle niveaus. Van online advertising, social content, tv-commercials, activaties, winkelmateriaal tot en met de loten zelf.
Niels Westra (creative partner Selmore): ‘We zijn met ons guiding idea dichter dan ooit onder de huid van Lotto-spelers gekropen. We weten wat spelers beweegt, waar ze van dromen en wat ze wel en wat ze niet willen. Bij Lotto speelt de lol van het spelen een grotere rol. Lotto is namelijk het leukste spel onder de kansspelen. Daarmee geven we Lotto een unieke positie binnen het merkenportfolio van Nederlandse Loterij.’


samenwerken

Selmore werkt intensief samen met andere bureaus om het nieuwe guiding idea van Lotto tot leven te brengen. Samen met UM is de media- en campagnestrategie ontwikkeld. Met brand identity bureau Millford wordt gewerkt aan een nieuwe visuele identiteit en tone of voice. Selmore bouwt met House of Sports eigen activaties rondom het Team LottoNL-Jumbo. En met Yune ontwikkelt het bureau een social communicatielaag. 
Selmore werkt graag met specialistische bureaus. Omdat het de mogelijkheid biedt om het guiding idea in alle disciplines uit te werken en echt geïntegreerde oplossingen voor Lotto te maken. Daarvoor heeft het bureau vorig jaar een specifiek label in het leven geroepen: Selmore United.  

 


Media

Marketing

Economisch