SOS Kinderdorpen kiest And Now This

05-02-2021 (10:51) - Bureaus

SOS Kinderdorpen heeft brand building agency And Now This gekozen om de organisatie te helpen met het vergroten van de merkbekendheid. De wereldwijde kinderontwikkelingsorganisatie wil haar positie in de Nederlandse markt verstevigen en gaat met And Now This een samenwerking aan om deze transitie te maken. Het bureau is begonnen met de ontwikkeling van een landelijke merkcampagne die later dit jaar van start zal gaan.
 
SOS Kinderdorpen vindt dat elk kind recht heeft op een liefdevolle familie en een veilig thuis. Helaas is dit niet voor ieder kind vanzelfsprekend. Wereldwijd staat een op de tien kinderen er alleen voor of loopt het risico de familiezorg te verliezen. En dat terwijl familieliefde noodzakelijk is voor een gezonde ontwikkeling van kinderen. Door de huidige wereldwijde crises staan families onder druk en is hulp meer dan ooit nodig. Daarom wil SOS Kinderdorpen haar top-of-mind bekendheid verhogen om zo meer fondsen te kunnen werven. In samenwerking met topstrateeg Marc Oosterhout heeft de organisatie haar positionering en merkstrategie aangescherpt. And Now This ontwikkelt als eerste wapenfeit een multimediale campagne die later dit jaar gelanceerd wordt.
 
Maarten Nederkoorn, Manager Fondsenwerving SOS Kinderdorpen: “Al sinds de oprichting in 1949 heeft SOS Kinderdorpen dezelfde missie: het versterken en creëren van families voor kinderen zonder veilig thuis of familie. We zijn inmiddels in meer dan 135 landen actief en daarmee een van de grootste ontwikkelingsorganisaties. Toch weten veel mensen niet precies wat wij doen. Met And Now This als creatief partner zetten we nu een nieuwe stap om onze merkbekendheid te vergroten. We hebben groot vertrouwen in het team en kijken erg uit naar een mooie samenwerking.” 
 
Paul Bakker, Co-founder And Now This over de campagne waaraan momenteel wordt gewerkt: “ We gaan straks van start met een merkcampagne om een duidelijke positie te claimen in het goede-doelen-landschap. We willen mensen raken met het verhaal van SOS om vervolgens consumenten en organisaties te bewegen om te doneren. SOS Kinderdorpen is een prachtige organisatie en we zijn ontzettend trots op deze samenwerking."

 


Media

Marketing

Economisch