Storyboard aan de slag voor Chiquita

06-10-2020 (13:45) - Bureaus

Chiquita heeft na een pitch gekozen voor Storyboard. Het Amsterdamse bureau start per direct met een communicatiestrategie waarmee de komende jaren de merkvoorkeur zal worden uitgebouwd en het thema verduurzaming een centrale rol vervult. 
 
Chiquita is naar eigen zeggen de grootste bananenproducent ter wereld. Ondanks 25 jaar aan inspanningen van Chiquita op het gebied van verduurzaming, is dat bij consumenten nog redelijk onbekend. De Benelux strategie ligt in het verlengde van de wereldwijde We Are Bananas merkpositionering. Storyboard heeft voor Nederland en België een creatief platform ontwikkeld waarop meerdere campagnes ontplooid zullen worden op het gebied van merkvoorkeur, commercie en specifiek op het thema duurzaamheid. 
 
Martijn de Kemp, CEO Storyboard: ‘Chiquita is een iconisch merk dat een verrijking is voor ons klantportfolio. Wij kijken ernaar uit om de grenzen tussen online en offline storytelling verder te vervagen, en het merk op innovatieve manieren tot leven te brengen in zowel digitale media, offline media als retail.’

Media

Marketing

Economisch