Storyboard introduceert nieuwe missie

26-04-2021 (12:10) - Bureaus

 Influencer marketing bureau Storyboard introduceert zijn nieuwe merkpositionering met als missie; unlock the next level of influencer marketing. Niet langer wordt invloed bepaald door alleen bereik of engagement, talenten worden vanaf nu vooraf gevalideerd door consumentenonderzoek. Als onderdeel van de herpositionering en volledige rebranding kondigt Storyboard ook twee nieuwe business units aan die gericht zijn op de strategische begeleiding van zowel merken als talenten. 
 
“Als een van de grondleggers van influencer marketing in Nederland hebben wij dit vakgebied exponentieel zien groeien,” zegt Martijn de Kemp CEO van Storyboard en tevens voorzitter van de DDMA commissie influencer marketing. “Er is de laatste jaren een stereotypering rondom de term ‘influencer’ ontstaan, waarin wij ons niet altijd herkennen. Likes, followers en duckface selfies maken je nog niet tot een autoriteit. Het creëren van daadwerkelijke invloed, waar de term eigenlijk voor staat, is waar wij ons op richten.”
 

Consumentenonderzoek

Storyboard voorspelt dat influencer marketing op korte termijn radicaal gaat veranderen. “Het human billboarding-model op social media is eindig. Adverteerders verwachten een meer strategische aanpak als het gaat om influencer samenwerkingen en een hoger rendement,” zegt De Kemp. Als antwoord hierop creëert het bureau samen met een aantal grote consumentenonderzoek panels een nieuwe dataset die betrekking heeft op het Nederlandse influencer landschap. “We onderzoeken de culturele impact van autoriteiten binnen specifieke interessegebieden. Ook valideren we in welke mate er sprake is van invloed op business KPI’s als koopintentie. Kortom, we bouwen zo aan een geheel nieuwe dataset die we op termijn ook openstellen voor marketeers.”
 

Nieuwe business units

Het bureau lanceert daarnaast twee nieuwe business units om zowel merken als talent te helpen met hun professionalisering. Voor adverteerders richt Storyboard een Talent Consultancytak op, om merken te ondersteunen bij het creëren van meer effectieve, lange termijn talent-strategieën. Ook lanceert het bureau een Talent Incubator-programma waarmee talent wordt begeleid op het gebied van nieuwe businessmodellen en ondernemerschap. Storyboard biedt autoriteiten hulp bij het opbouwen van een gedegen businessplan, het ophalen van funding en het in contact komen met de juiste experts, waardoor ze hun invloed op nieuwe manieren kunnen verzilveren. Met deze nieuwe business units wil Storyboard een nog centralere rol spelen tussen talenten en merken en bijdragen aan de verdere professionalisering van de markt.

Media

Marketing

Economisch