Succesvol eerste jaar voor allereerste spoken word-agency

13-06-2018 (10:47) - Bureaus

Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, bestaat vandaag precies één jaar. Tot een jaar geleden waren er alleen agency’s voor sprekers en artiesten, maar gezien toenemende interesse in creative storyteling, vroeg dat ook om één plek voor het boeken van spoken word-artiesten.


Oprichter Justin Samgar kijkt tevreden terug: “We hebben het afgelopen jaar tientallen sneldichters, huisdichters en creative voice-overs gekoppeld aan campagnes en evenementen van diverse merken en organisaties als NPO, hollandsnieuwe, Scotch & Soda, Heineken en Hudson’s Bay.


Verbindende kracht

“Spoken word en poëzie zijn krachtige manieren van storytelling”, vertelt oprichter Justin. “Steeds vaker zien we tv-commercials waarin spoken word wordt ingezet. Bijvoorbeeld de Menzis/Mens wat ben je mooi campagne maar ook de nieuwe tv-commercial van Sympany. Het is geweldig om te zien dat het grote publiek steeds vertrouwder wordt met deze kunstvorm. Mensen met elkaar verbinden – met authentieke en menselijke verhalen – daar leent spoken word zich bij uitstek voor. Door met woorden je innerlijke wereld te delen, kun je de buitenwereld beter begrijpen en andersom.


Media

Marketing

Economisch