TDE geeft met rebranding gezicht aan ontwikkeling bureau

28-03-2022 (12:16) - Bureaus

Het Eindhovense TDE, specialist in digitale sportmarketing, presenteert vandaag een aangescherpte positionering en visuele identiteit. Met de nieuwe uitstraling geeft het bureau de ontwikkeling die het de afgelopen jaren doormaakte een passend gezicht. In het nieuwe logo staan de drie werelden die TDE met elkaar verbindt - sport, digitaal en creativiteit - centraal.
 
TDE ontwikkelt sinds 2016 digitale platformen en campagnes voor merken en organisaties die de sport als platform voor marketing benutten. In de loop der jaren is creativiteit hierin leidend geworden. Met het inrichten van een creatief team en het aantrekken van specialisten in onder meer conceptontwikkeling, videoproducties, social media, motion design, copy en Web3 is TDE inmiddels een full service agency voor merken als Swapfiets, ASICS, Nationale-Nederlanden, Ziggo Sport, Team Jumbo-Visma en de Johan Cruijff ArenA. Die ontwikkeling heeft geleid tot een nieuwe visuele identiteit en positionering, samengevat in de pay-off Digital creatives in sports.
 

Web3

Vooruitlopend op trends en ontwikkelingen slaagt TDE er al jaren in om de nieuwste technologie resultaatgericht toe te passen in haar werk. Het aannemen van onder meer blockchain developers en de oprichting van twee op Web3 gerichte labels is hierin een logische stap. In de afgelopen maanden zijn veel klanten van strategisch advies voorzien op het gebied van Web3 onder het label Sportnode en wordt vanuit Momentible gewerkt aan nieuwe NFT concepten, na het succes van NFT projecten met Eliud Kipchoge, Team Jumbo-Visma en PSV. In de komende periode wordt in samenwerking met SportInnovator een nieuw platform rondom fanbeleving in de Metaverse ontwikkeld.
 

Nieuwe klanten en awards

De herziene positionering en het verbreden van dienstverlening heeft al geleid tot nieuwe klanten, waaronder Visma, CM.com Circuit Zandvoort en AGU. TDE zet in op wat zij noemt toegepaste creativiteit en kan haar concepten en ideeën vervolgens met een eigen team van specialisten tot uitvoer brengen. Het werk valt ook op bij diverse award jury's; zo zijn er de winst van een European Excellence Award en een European Sponsorship Award voor de Blue Tire campagne namens Swapfiets en nominaties voor SAN Accenten en SponsorRingen voor onder meer de Ride With Us campagne voor Team Jumbo-Visma.
 

Media

Marketing

Economisch