Team5pm start YouTube- advertisingtak

28-06-2021 (15:49) - Bureaus

YouTube speelt een steeds belangrijkere rol in de customer journey en daarmee ook in de marketingmix van merken. Team5pm ziet dat de mogelijkheden van het platform door adverteerders nog steeds voor een groot deel onbenut blijven. Het feit dat merken YouTube nog te vaak als bijproduct zien en mediabureaus dit zelfs op een hoop met onlinevideo gooien, vindt het team van Team5pm veelzeggend. En alle reden dus om eigen YouTube- advertisingtak op te richten.
 
Om de volledige potentie van het platform te benutten, is specialistischekennis noodzakelijk, wat het YouTube-bureau als geen ander beheerst. Naast dat YouTube het grootste VOD-platform ter wereld is op mobiel, tablet en desktop, is het platform in de VS-marktleider op Connected TV en gaat daarmee Netflix op het grote TVscherm voorbij. 34% van de gebruikers kijkt YouTube-content op TV, deze trend zien we in Nederland ook. Dit is een belangrijke ontwikkeling voor marketeers.
 
Ronen Wolf, co-founder Team5pm: “YouTube biedt adverteerders het massabereik van TV gecombineerd met de diepte van onlinedata en targeting. En toch wordt door het overgrote deel van media-inkopers ingekocht op oude TV-doelgroepen, zoals Boodschappers 20-49. Een enorme gemiste kans. Het is daarom tijd voor disruptie! Ons team van specialisten is op dagelijkse basis bezig met het ontwikkelen en optimaliseren van data-gedreven advertising campagnes, waarbij we alle mogelijkheden die het Google Ecosysteem ons biedt gebruiken voor een zo kwalitatief mogelijk (massa)bereik. Dit doen we inmiddels al voor o.a. ANWB, Amazon Prime, GAMMA, Volkswagen, Telegraaf, BOVAG en het Rode Kruis.”
 
Less Goes, Advertising Lead Team5pm: “YouTube is niet langer het platform waar je alleen maar de doelgroep bereikt, maar waar je ook een belangrijke rol kan spelen in de consideration en conversion fase. Het platform groeit ontzettend hard en blijft dit naar verwachting de komende jaren nog doen, kijkend naar de wereldwijd stijgende ad-spend van adverteerders. Het maakt niet uit wie je wilt bereiken en welk verhaal je wilt vertellen, jouw doelgroep zit op YouTube. Wij weten precies hoe je maximaal kwalitatief bereik realiseert en daarmee de impact en ROI van campagnes verhoogt.”
 
Op foto: Less Goes, Advertising Lead van Team5pm

 


Media

Marketing

Economisch