‘The Takeover’ wint drie EuBea Awards

26-10-2016 (10:36) - Bureaus

Heineken’s interactieve muziekexperience ‘The Takeover’, ontwikkeld door MassiveMusic Amsterdam voor Heineken International, is een grote winnaar bij de European Best Event Awards (EuBea).


Heineken en MassiveMusic hebben met ‘The Takeover’ drie prijzen binnengehaald en werden bekroond tot winnaar in de categorieën ‘Best Musical Event’, ‘Best B2C Event’ en ‘Best Creative & Innovation’.
De EuBea awards, dit jaar georganiseerd in Sint-Petersburg, worden jaarlijks uitgereikt tijdens het EuBea festival, een toonaangevend evenement dat prijzen uitreikt aan de beste live entertainment concepten en events.


‘The Takeover’ is een interactief evenement waarbij de bezoekers tijdens Heineken muziek events beslissen welke tracks er worden gespeeld. Het publiek kan door middel van lichtgevende polsbandjes, die rondom de Heineken fles geplaatst worden, bepalen welke volgende track gedraaid wordt. Tijdens stemmomenten verschijnen steeds twee muziektracks op grote schermen en het publiek kan de fles rood of groen laten oplichten terwijl de Heineken fles in de lucht wordt gehouden. Een speciale camera registreert de stemmen en op de schermen verschijnt de winnende track welke direct naadloos in de set wordt gemixt. Het publiek bepaalt!

MassiveMusic bedacht voor Heineken een innovatieve methode om het publiek te betrekken bij het merk en de beleving naar een hoger niveau te tillen. Het muziekbureau ontwikkelde zowel het creatieve concept als de technologie van ‘The Takeover’ en pioniert hiermee op het gebied van brand engagement tijdens muziek events. De ‘Takeover’ kreeg een speciale vernoeming: ‘Best Creative & Innovation’ voor ‘the best idea, awarded for originality and creativity to reach dedicated business objectives’.


Ondanks de complexiteit van het concept heeft MassiveMusic een relatief eenvoudige oplossing gevonden – alle techniek; muziek, visuals en lichtshow komen samen op één laptop waarmee ‘The Takeover’ tevens makkelijk inzetbaar is over de hele wereld. Vanwege het huidige succes van ‘The Takeover’ zal Heineken de unieke publiekservaring nu in meerdere markten gaan aanbieden.


Credits

Client: Heineken International
Responsible at client: Roeslan Danoekoesoemo, Global Sponsorship Manager
Account Director: Luc van Stiphout, MassiveMusic
Account Manager: Ebony Tuasela, MassiveMusic
Concept & Creative: MassiveMusic
Music supervision: MassiveMusic
Technical development: Showsync
Content Design & Production: Westframe
Animation: Boompje

 

Media

Marketing

Economisch