Tom Orrow focust volledig op online platformen

31-01-2021 (17:00) - Bureaus

Tom Orrow, dat in 2019 vanuit Heartvertsing Agency Kokoro als digitaal innovatiebureau werd gestart, zet een duidelijke herpositionering in. Passend bij de expertise waar veel klanten het bureau al voor voor inschakelden, zet Tom Orrow zich vanaf nu neer als hét bureau voor alles dat met online platformen te maken heeft.
 
Petra Lubbers, Managing Director van Tom Orrow: “Innoveren anno nu gaat vaak over de as van platformen. Dat merkten wij ook direct bij de oprichting van Tom Orrow in de zomer van 2019. Veel van onze klantvragen gingen over het ontwikkelen en laten groeien van online platformen. En daar bleek ook echt onze kracht én ons plezier te liggen, dus dat werd in 2020 alleen maar meer.”
Tom Orrow werkte afgelopen jaar met verschillende klanten aan de ontwikkeling van een nieuw audioplatform, zorgplatform, kinderboekenplatform en het verbeteren van diverse e-commerce platformen.
“De reacties van onze klanten waren zo lovend en we zijn er ook zo enthousiast over geraakt, dat we hebben besloten ons volledig te richten op online platformen.”
 

Alle platformspecialisten onder één dak

Platformen winnen steeds meer terrein. En de voorspelling is: die groei houdt nog lang niet op.
Petra: “Platformen bieden zóveel mogelijkheden: beter bij elkaar brengen van vraag en aanbod, realiseren van schaalvoordeel, leren van data, bouwen aan engagement, dingen bereikbaar maken, vergemakkelijken, efficiënter maken… en alles wat daartussen zit. Dat verklaart z’n enorme populariteit. Maar door die enorme rijkdom aan mogelijkheden, komen bij het bedenken, opzetten en runnen van zo’n platform ook veel verschillende expertises kijken.”
Nu moeten die expertises bij meerdere bureaus gezocht worden. Tom Orrow ziet dat er daardoor een hoop platformverbeteringen en -potenties tussen wal en schip raken.
“Het is onze ervaring dat een optimaal samenspel tussen al die verschillende expertises de helft van het succes is. Daarom vinden klanten bij ons alle specialisten onder één dak: van het uitdenken van het concept tot en met het daadwerkelijk bouwen van het platform, van het neerzetten van het merk tot aan de campagnes en de optimalisaties.”
In de vernieuwde propositie van Tom Orrow gaat het team van Kokoro de invulling van het creatieve werk voor haar rekening nemen. Zo wordt de synergie tussen beide bureaus versterkt.
 

Kennis en enthousiasme delen

Tom Orrow steekt zijn enthousiasme over online platformen niet onder stoelen of banken. In De Ondernemer prikkelt Petra Lubbers in een terugkerende column met wat zij om haar heen op dit vlak ziet gebeuren. En ook andere media-partnerships zullen dit jaar verder uitgerold worden om de expertise van Tom Orrow te delen met platform-minnend Nederland.
 

Media

Marketing

Economisch