TOTO kiest Truus als nieuw social bureau

07-09-2021 (13:34) - Bureaus

TOTO heeft na een pitchproces gekozen voor Truus als partner in social media. Het Amsterdamse bureau gaat TOTO helpen in strategie en creatie voor haar social kanalen.
 
Dries Poels, Head of Marketing bij de Nederlandse Loterij, waar TOTO onderdeel van is: “Wij willen met de beste bureaus van Nederland werken op de verschillende marketing disciplines. Om zo in hechte partnerships spraakmakend werk te maken voor onze spelmerken en ons corporate merk. Daarom ben ik heel blij dat we Truus kunnen toevoegen aan het agency roster van Nederlandse Loterij. Het bureau heeft in haar nog jonge bestaan indrukwekkende successen laten zien op bijvoorbeeld de socials van Domino’s en het werk voor Netflix. Naast het partnership met TOTO op social kunnen vanaf nu al onze merken (zoals Staatsloterij, Eurojackpot en Krasloten) samenwerken met Truus aan merkactivatie.”
 
Sam Depoortere, Business Director TOTO: “We zijn via een pitch op zoek gegaan naar het social media bureau dat ons gaat helpen onze torenhoge ambities te realiseren. In deze pitch kwam Truus naar voren als het bureau met de meest creatieve ideeën, gebaseerd op het fundament dat door het TOTO merk de laatste jaren is gelegd en omlijnd door een sterke strategie. TOTO staat aan de vooravond van het opengaan van de iGaming markt Met Truus hebben we een bureau gevonden dat 24/7 aan kan staan, waarmee we de concurrentie voor willen blijven en het merk via de social kanalen nog sterker kunnen laden.”
 
“We zijn ontzettend blij en trots om TOTO te verwelkomen als klant,” aldus Japie Stoppelenburg, founder van Truus. Het jonge bureau won in 2020 de New Kids on the Block en is hard gegroeid; inmiddels werkt Truus met 24 mensen aan klanten als Netflix, KFC, Domino’s en Cinekid. “We staan bij Truus bekend om onze liefde voor bekende, krachtige merken en er zijn maar weinig merken zo herkenbaar en geliefd als TOTO. We kijken ernaar uit om de ambities van TOTO te verwezenlijken en samen met onder andere TBWA en Mindshare/Greenhouse dit iconische merk naar nog grotere hoogten te stuwen.”
 

Media

Marketing

Economisch