Vertigo6 pakt de leiding in 1e poll New Kids on the Block

07-02-2017 (20:13) - Bureaus

Na één dag neemt Vertigo6 (gespecialiseerd in video game & marketing PR) na diverse keren stuivertje te hebben gewisseld met Bureau Basket, de leiding in de eerste poll voor een plek op de Longlist van de SAN New Kids on the Block. Maar de race in deze 1e poll is beslist nog niet gelopen. Jolly & Jolly en GoudUberconnected stomen op. En: er kan gestemd worden tot 9 februari. 


De komende drie weken vinden de enquetes in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden niet in alfabetische volgorde, maar ad random in één van de drie clusters opgenomen. De 15 bureaus die na afloop van de drie rondes de meeste stemmen hebben weten te vergaren, krijgen een plek op de Longlist voor een SAN Accent. De eerste enquete vindt plaats van 7 tot en met 9 februari. De tweede enquete loopt van 14 februari tot en met 16 februari en de laatste, derde enquete loopt van 21 tot en met 23 februari

De 28 bureaus
Lees hier meer over de 28 bureaus die dit jaar op de Considerationlist van de SAN New Kids on the Block staan.

Whatsapp interviews & White papers

Vanaf 14 februari verschijnen er wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard. Op  1 maart maken we op fonkonline bekend welke 15 bureaus een plek hebben veroverd op de Longlist van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Considerationlist maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. Op 22 maart aanstaande verschijnt een groot overzichtsartikel over alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.

Hoofdjury

De Hoofdjury komt in 2017 op dinsdag 28 maart bijeen om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Anneke Schogt, IMA | Influencer Marketing Agency
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van er BijlPON/VW en Jeroen Hubert, IKEA
•    Twee vanuit bureaus: 
Bas KorstenJ. Walter Thompson en Klaas Weima, Energize+

9 mei 2017
Op dinsdag 9 mei 2017 vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  De drie finalisten worden dan op 9 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 1 juni 2017.

 


Media

Marketing

Economisch