VERTOV wint Award in Cannes voor viral

14-10-2016 (09:32) - Bureaus

De viral videocampagne voor de Wegenwacht, 'Winter is Coming', is door de jury van de Cannes Corporate Media & TV Awards op 13 oktober tot winnaar uitgeroepen in de categorie Virals. 

De video, een knipoog naar de bekende serie 'Game of Thrones', was online een grote hit en werd eerder al genomineerd voor een EMEA SABRE Award in Berlijn en de Beste Social Media Award in Amsterdam. VERTOV tekende voor concept, creatie en strategie van de campagne. 

De online video van de ANWB vertelt op epische wijze dat de Wegenwacht helemaal klaar is voor de winter, elk jaar weer de drukste periode van het jaar. De Wegenwacht helpt gemiddeld zo’n 3.000 pechgevallen per dag. In de winter kan dit oplopen tot ruim 9.000. 'Winter is coming' is een bekende uitspraak uit de populaire serie 'Game of Thrones', waarin een onheilspellende winter uit het Noorden de rest van het land dreigt te overspoelen. Gelukkig zijn er stoere ridders om het gevecht tegen dit winterse gevaar aan te gaan.

De video is in de winter van 2015 verspreid via diverse online en social kanalen (YouTube, Facebook, Twitter en een selectie van blogs & influentials). Vergezeld door de hashtag #WinterIsComing liftte de video in bereik effectief mee op de publiciteitscampagne rondom het nieuwe seizoen van 'Game of Thrones'. De social media webcare-afdeling van ANWB constateerde een opvallende toename in positief brand-sentiment dankzij de campagne.

Credits
'Winter Is Coming' - ANWB Wegenwacht: Laat de winter maar komen
Concept en productie: VERTOV
Scenario en regie: Martijn Winkler
Producent: Anne Koopmanschap
Camera: Erwan van Buuren
Edit: Kevin Whelan
Geluid: René Overhorst
Klant: ANWB, David Nannini, Floor Kluizenaar, Paul van Haastert


Media

Marketing

Economisch