Welkoop kiest Eigen Fabrikaat

28-06-2017 (12:22) - Bureaus

Welkoop brengt de invulling van haar communicatie onder bij reclamebureau Eigen Fabrikaat. Eigen Fabrikaat is vanaf nu verantwoordelijk voor de 360° Welkoopcommunicatie en voegt hiermee een veelzijdig retailmerk toe aan hun klantenpakket.


Deze stap heeft voor Welkoop te maken met eenduidigheid. Eén strategische, herkenbare lijn in alle communicatie, online en offline. "Meer omnichannel, dat is onze focus," vertelt Johan van de Werken, Manager Formule & Marketing Welkoop. "Wij werkten met verschillende bureaus voor online en offline, maar nu willen we de regie bij één partij leggen. Eigen Fabrikaat heeft alles in huis: strategisch advies, 360° denken en het bewaken van de eenduidigheid in de uitstraling van onze communicatie."

tactische aanpassingen
Karina Buitenhuis, managing partner Eigen Fabrikaat: "We willen het merk Welkoop gaan voelen, gaan beleven. Klankborden en elkaar beter maken. Natuurlijk werken we graag op basis van jaarplannen en —kalenders, maar we kennen de grilligheid van de retailbranche. Dus zijn we ook ingesteld op snel schakelen en tactische aanpassingen op de korte termijn. Zo gaan we doordacht te werk om alle Welkoopcommunicatie te stroomlijnen en die vaste lijn te bewaken, ook bij ad hoc-communicatieuitingen."

151 winkels
Met 151 winkels en een webwinkel is Welkoop hét merk met verstand van tuin en dier. Welkoop staat voor deskundig advies en service en heeft een breed assortiment, onder te verdelen in vijf hoofdgroepen: Dier & Welzijn, Plant & Zorg, Werken in de tuin, Genieten in de tuin en Werkkleding & Schoeisel.


Media

Marketing

Economisch