52 graden doet corporate identity Loyens & Loeff

10-01-2013 (08:21) - Campagnes

Een inmiddels gedateerde huisstijl was voor juridisch en fiscaal dienstverlener Loyens & Loeff de aanleiding om bureau 52 graden noorderbreedte de nieuwe corporate identity te laten ontwerpen. 
 
De vraag van Loyens & Loeff aan 52 graden was om met behoud van het logo en de basiskleuren een vernieuwde vormgeving en moderne look & feel neer te zetten. Het nieuwe ontwerp is transparant, toegankelijk en passend bij de professionaliteit, cliëntgerichtheid, kwaliteit en zakelijkheid die kenmerkend is voor Loyens & Loeff.
 
Centraal in de huisstijl van Loyens & Loeff staat ‘de accolade’. Dit symbool visualiseert hoe Loyens & Loeff haar kennis deelt met collega’s en cliënten om hen te helpen bij het bereiken van hun doelen. Met een visueel symbool als de accolade, geeft Loyens en Loeff, zonder gebruik te maken van woorden of logo, al een visitekaartje af. 
 
In de nieuwe ontwerpen krijgen foto’s een prominente plek. Uitgangspunt voor de fotografie zijn de thema’s ’share en connect’. Ze staan voor de geïntegreerde juridische en fiscale samenwerking die zo kenmerkend is voor Loyens & Loeff. De fotografie omvat beelden met elementen of symbolen die een verbinding tonen. De beelden symboliseren een gedeeld gemeenschappelijk doel. Het beeld is prikkelend en heeft een warmte in zich.