89 Goede doelen bundelen krachten in 'Toegift'

20-11-2017 (09:00) - Campagnes

Negenentachtig CBF erkende goede doelen starten op maandag 20 november een gemeenschappelijke campagne met als doel mensen te inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan. Roorda Reclamebureau won het account na een pitch en ontwikkelde de strategie, campagne en het online platform.
 
 
Uit onderzoek van onderzoeksbureau The Choice blijken Nederlanders maatschappelijk betrokken te zijn. Vier op de vijf Nederlanders zijn actief als vrijwilliger en/of doneren aan een maatschappelijk doel. Twee op de drie Nederlanders overwegen na te laten aan een goed doel. Tegelijkertijd vinden mensen het soms moeilijk om hun wensen te bespreken met familie en vrienden. Dit is met name een gevoelskwestie. Mensen willen nalaten, omdat ze het werk van goede doelen ‘belangrijk vinden’ (74%) of het een ‘mooi idee vinden’ (58%) dat hun idealen voortleven. Tegelijkertijd toont het onderzoek aan dat deze groep Nederlanders het soms moeilijk vindt om persoonlijke motieven en wensen kenbaar te maken. 28% vindt nalaten aan een goed doel geen geschikt onderwerp om met familie en vrienden te bespreken.
 

Toegift

Joeri Jansen (Creative Director Roorda Reclamebureau): “Voor de 89 goede doelen hebben we een merk ontwikkeld dat een lastig onderwerp bespreekbaar maakt. Op toegift.nl vind je informatie over alle deelnemende goede doelen en persoonlijke verhalen over nalaten. Het merk ‘toegift’ heeft een positieve lading. Toegift.nl biedt mensen zo de mogelijkheid om aan het einde van hun leven nog één keer op te komen voor de dingen die zij belangrijk vinden en hun eigen toegift vast te leggen. 

Credits

Strategie en creatie: Roorda Reclamebureau
 
TVC
Regie: Bill Tanaka (Smarthouse films)
Producers Smarthouse films: Danielle Guirguis en Anouk Scheffens
Camera: Mike Fugers
Edit: Gert-Willem Visser
Post productie: The Compound
Muziek: Nando Eweg en Melcher Meirmans
Sounddesign: Recsound
Social content:
 
Social
Regie:  Joeri Jansen
Camera: Jeroen Simons
Geluid: Gregoor van de Kamp
Edit: Daniel Falkenhagen (The Compound)
Grading: Tim van Paassen (The Compound)
Sounddesign: Recsound
 
Website: www.toegift.nl
Design: Dino Kho (Roorda Reclamebureau)
Realisatie: No Protocol
Verantwoordelijk bij klant
Marjolein Blank (Dierenbescherming)
Camille Boyer en Kolja Urban (KWF)
Jos Willems (Greenpeace)
Suzanne Morten-Taylor (Hartstichting)
Marielle Coster