'A not so typical shaving commercial’

24-01-2020 (11:00) - Campagnes

Boldking zet met hun nieuwe campagne in op een nieuwe manier van scheren. Het merk laat zien dat scheren anno 2020 flexibiliteit vereist en dit om passende innovatieve producten vraagt.
 
Rochdi Darrazi, founder van Boldking: “De moderne man scheert anders, minder vaak en óók zijn hoofd en de rest van zijn lichaam. Daarom wilden wij met deze campagne onze USP -het flexibele mesje- benadrukken.” De campagne loopt in Q1 in 11 landen en bestaat uit 3 TVC’s, social content, banners, OLV en print.
 

Not so typical

Boldking beschrijft de campagne als ‘a not so typical shaving commercial’ die past bij de huidige tijdsgeest. De campagne is in-house ontwikkeld door een creatief team en eigen producers. Het merk wil met de keuze van ‘echte’ mannen die op hun eigen, opvallende en flexibele manier hun dag beginnen, laten zien dat iedereen zo zijn eigen voorkeur voor scheren heeft, zowel qua manier van scheren als qua stukje lichaam of gezicht. Boldking werkte voor de campagne met ‘fans of the brand’ in plaats van alleen gecaste modellen.


Challenger

“Wij zetten ons op sommige punten expliciet buiten de categorie: met onze producten, design, business model en dus ook onze communicatie.”, zegt Michael Van den Brande, Head of Brand. “Boldking is een echte challenger met inmiddels 500K klanten en opereert momenteel als enige onafhankelijke scheermerk in Europa. We krijgen als merk steeds meer naamsbekendheid en groeien snel. We hebben dan ook de ambitie om binnen nu en 5 jaar één van de grootste personal care merken van Europa te zijn. Dat doen we stap voor stap met Nederland voorop.”
 

20 minutes Morning Flex

Met de Morning Flex-campagne wil Boldking het vertrouwen winnen bij de moderne man en de naamsbekendheid vergroten onder een breder publiek. “Wij merken dat veel mannen eerst fan worden van onze mesjes. Als dit vertrouwen er is, is de stap naar onze andere producten zoals shaving cream of deodorant, klein. We willen met onze producten het 20-minuten badkamer ritueel, makkelijker en leuker maken. Ons mesje is daar een ijzersterk bewijs van.”, aldus Van den Brande.