Aan de (vershoud)bak tegen voedselverspilling met Tefal

15-09-2021 (13:32) - Campagnes

Om voedselverspilling hoger op de agenda te zetten, komt Tefal met een nieuwe campagne “Heel NL aan de bak!” Want jaarlijks gooien Nederlanders 34 kilo voedsel weg. Een hoeveelheid dat met slimmere bewaarmethoden flink gereduceerd kan worden.
 
In deze tijd waarin we meer willen gaan voor goede gewoontes, kiezen voor een duurzame toekomst en Tefal ziet hier een relevante rol spelen tegen voedselverspil-ling. Hoe? Onderzoek wijst uit dat de Tefal MasterSeal vershoudbakjes voedsel tot 2 keer langer vers houden. Met dat gegeven ziet Tefal kans een echte positieve maat-schappelijke impact te maken. Met de verkoop van (herbruikbare) plastic bakjes, raar maar waar!
 
De campagne 'Heel NL aan de bak’, startte tijdens de Verspillingsvrije week en roept Nederland op voedsel slimmer te bewaren. Een campagne gericht op bewustwording en met concreet handelingsperspectief en gezamenlijk doel; halvering van de mondi-alle voedselverspilling per 2030. Hoe meer mensen hun voedsel tot 2x langer bewa-ren, hoe eerder dit doel behaald wordt. De campagne loopt tot 19 september.
 
In samenwerking met bureau Lijm Amsterdam, rolde het merk de campagne in comic arbeiders stijl uit voor social en instore. Doormiddel van informatieve, interactieve en activerende boodschappen, is het doel zoveel mogelijk mensen aan de bak te krijgen en de impact op de voedselverspilling te monitoren.
 
Dominik Pytel, Marketing Director Groupe SEB Nederland: “Niets doen is voor ons geen optie. Ik ben trots dat we vanuit Tefal de handen in één hebben geslagen met Lijm Amsterdam om zo de bekendheid van de Verspillingsvrije Week hebben weten te vergroten. Het aanbieden van oplossingen voor onze consumenten om hen te on-dersteunen bij het aanpassen van een duurzamere levensstijl, vormt de kern van onze over-tuiging.”
 

Credits

Opdrachtgever: Groupe SEB Nederland – Tefal
Bureau: Lijm Amsterdam

 

Amy aan de bak! from Lijm Amsterdam on Vimeo.