Allemaal naar buiten

07-07-2016 (20:09) - Campagnes

Onlangs bracht Bever het door de Wageningen Universiteit uitgevoerde, landelijke onderzoek naar buiten over de gewenste en bestede tijd buiten en binnen. Wat blijkt: hoewel tweederde van de Nederlanders liever buiten zijn en zichzelf als buitenmensen zien, zitten ze toch zo’n 90% van de dag binnen. Omdat Bever vindt dat dit beter kan, is een brede campagnevoering gestart, die inspireert meer naar buiten te gaan.
 
 
minidocumentaires
De campagne, waarvoor een één minuut durende merkfilm werd gelanceerd, kenmerkt zich door de zoektocht naar wat ‘buiten zijn’ van binnen met je doet. Voor de outdoor campagne ging KesselsKramer met fotograaf Jaap Stahlie op zoek naar de pure voldoening in het gezicht van buitenmensen door ze direct na het actief sporten, wandelen of andere een buitenactiviteit, te portretteren. Filmmaker Rob Hodselmans regisseerde de film, wat ook vijf minidocumentaires (portretten) over vijf mensen en hun liefde voor buiten opleverde. Een manifest, de films, de beelden en de verhalen vormen samen het materiaal om de campagne breed in te vullen. Ook op radio worden Nederlanders aangespoord om naar! buiten te gaan.
 
Alle buitenmensen in de campagne zijn stuk voor stuk Bever medewerkers. Het bedrijf, waar vrijwel iedereen die er werkt een gepassioneerd buitensporter, -liefhebber of -expert is, is immers een onuitputtelijke bron van verhalen. Logisch dus, dat haar medewerkers het gezicht van de campagne vormen.
 
 
Credits
KesselsKramer:
Creatie: Bart Eysink Smeets, Rens de Jonge, Erik Kessels
Productie: Daphne Weers-Linthorst
Strategie: Matthijs de Jongh
 
Bever:
Pieter Saman, Francis Langenberg
 
Film:
Camera en Regie: Rob Hodselmans
Muziek: Jonas Leopold (River Sound)
 
Fotografie:

Jaap Stahlie 
 

 

Bever merkfilm from KesselsKramer on Vimeo.