Alzheimer Socks brengt nieuw paar sokken uit in strijd tegen alzheimer

21-09-2020 (12:02) - Campagnes

Onder het thema ’Let’s fight Alzheimer’ gaat Alzheimer Socks dit jaar met een ‘POW’ en een ‘WHAM’ opnieuw het gevecht tegen alzheimer aan. Diverse BN'ers hebben aan de campagne, die via verschillende media te zien zal zijn, hun medewerking verleend. Vanaf 21 september, op Wereld Alzheimer Dag, zijn de sokken via AlzheimerSocks.nl en via diverse retailkanalen verkrijgbaar.
 
1 op de 5 mensen krijgt de ziekte van Alzheimer of een andere vorm van dementie. Dat betekent dat bijna iedereen direct of indirect met de ziekte te maken krijgt. Hoewel het wetenschappelijk onderzoek naar de oplossing in volle gang is, is er nog geen medicijn. Voor de voortzetting van dat onderzoek, is geld nodig.
 

Let’s fight alzheimer

Alzheimer Socks brengt ook dit jaar weer een nieuw paar sokken uit, waarvan de volledige winst naar het Alzheimercentrum Amsterdam gaat. De twee verschillende designs van de sokken staan voor de verwarring die alzheimerpatiënten ervaren. Daarnaast dienen Alzheimer Socks als conversation starter waardoor de ziekte van Alzheimer bespreekbaar blijft.
 
Activatiebureau Sunshine and Sausages is verantwoordelijk voor ontwerp van de sokken, en de marketingcampagne. “Sommige projecten geven je de kans om met creativiteit echt iets bij te dragen aan een betere wereld. Dit is zo’n project,” aldus creative director Diederik van Kollem.
 
Naast de gewone sokken zijn er ook sportsokken ontwikkeld. Deze zijn iets lager en hebben de perfect fit voor in je sportschoenen. ”Wetenschappers denken dat een goede gezondheid bijdraagt aan het voorkomen van alzheimer, dus past deze extra lijn ook perfect bij ons doel”, vertelt Anne van Olffen, projectmanager Alzheimer Socks.
 
De sokken gaan respectievelijk €7,99 (normale sok) en €9,99 (sportsok) kosten, en zijn vanaf 21 september te koop via alzheimerSocks.nl en bij Jumbo, C&A, Bol.com, Picnic, sokken.nl en Makro.

Credits 

Verantwoordelijken Alzheimer Socks: Anne van Olffen & Charlotte Libaudière.
Activatiebureau: Sunshine and Sausages
Photography: Martin Dijkstra
Video: Trip To The Moon & Rojax
Studio: Ernstige Zaken
Media: Publicis Groupe
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.