ANWB lanceert campagne met gracious

16-02-2021 (12:22) - Campagnes

De ANWB en full-service agency gracious hebben de afgelopen tijd gewerkt aan een vernieuwde verjaardagscampagne, wat een bijzondere ervaring in je mailbox heeft opgeleverd.
 
Het is niet de eerste keer dat gracious een verjaardagscampagne, dan wel e-mailcampagne heeft gecreëerd. Voorbeelden zijn de verjaardagscampagne en jubileumcampagne voor bol.com, een interactieve campagne voor Karwei en een reactivatiecampagne voor Hunkemöller.
 
Andere campagnes
Chantal van Eijck-Bonefaas van het ANWB E-mailteam was al bekend met de bol.com campagnes. Toevallig hadden ze het over de bol.com campagnes toen ze erachter kwamen dat gracious deze gemaakt had. ANWB was direct enthousiast. Na een aantal gesprekken hebben ANWB en gracious de handen ineengeslagen voor de creatie van een vernieuwde verjaardagscampagne, waarin de jarige wordt meegenomen in een surprise party, een voorbeeld is hier te zien.
 
Flow
Volgens Suraj Sanchit, creative director bij gracious, is er ook aan fallbacks gedacht. "Ook de oudere e-mailclients of e-mailclients die de nieuwste technieken nog niet ondersteunen hebben een alternatief ontvangen". De mail wordt afgesloten met een incentive, ontvangers krijgen een cadeau die ze kunnen verzilveren in de meest dichtstbijzijnde winkel of via de webshop. Ook heeft de mail een vervolg. "We gaan een mini flow creëren waarin ontvangers een e-mail krijgen waarin de grote opruiming van het feest in gang wordt gezet en waarin de ontvangers een herinnering krijgen om hun cadeautje te verzilveren in de (online)winkel". zegt Sanchit.