Bastaard Radler, nieuw buitenbeentje van Hertog-Jan

18-04-2017 (10:36) - Campagnes

The Valley heeft de nieuwe campagne van Hertog Jan ontwikkeld. In de campagne introduceert Hertog Jan Bastaard, zijn nieuwe Radler bier. Ook de naam en het concept zijn bedacht door The Valley. 

De naam verwijst naar het feit dat een Radler altijd een vreemde eend in de Hertog Jan-bijt zal zijn. Een buitenbeentje tussen alle bijzondere (speciaal-)bieren. Of, zoals Krijn Smits (creatief directeur van The Valley) omschrijft: ‘Bastaard is een echte geuzennaam, een knipoog.’ Hertog-Jan geeft met de Bastaard wel zijn eigen draai aan het begrip Radler. Anders dan gebruikelijk is deze Radler 100% gebrouwen.
 
De campagne bestaat uit een tv-commercial, outdoor, print, social, online en instore materiaal voor zowel horeca, slijters als supermarkten en is net live gegaan. Ter introductie is er ook een probeerverpakking en een kratactie: twee Bastaardjes bij een krat Hertog Jan Pilsener. 
 
credits
Klant: Hertog Jan (AB Inbev, Nederland)
Verantwoordelijk bij de klant: Joost van de Sande, Paul Rijks, Sjors van Drie, Arnaud Hanset 
Bureau: The Valley
Creatief Directeur: Krijn Smits
Strategie: Gijs ten Buuren
Creatie: Joost van Praag Sigaar, Astara Bakker, Stan Severin
Account: Antoinet Voschezang, Stephanie Ruitenbeek, Anouk van Schaik
RTV producer: Stephanie Ruitenbeek
Productiemaatschappij: Chuck Studios
Regie & DOP: Olaf van Gerwen
Producer: Wietske Hovingh
Edit: Kim Hinrichs
Postproductie: George Balatoni, Philip Huis in ’t Veld
Geluid: Postoffice
Muziek: Sonicville
Design: Osborne Pike
Media: Vizeum
Social: Isobar
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.