BLG Wonen kijkt verder dan cijfers

11-05-2016 (15:05) - Campagnes

In de nieuwe campagne van BLG Wonen - ontwikkeld door Energize - laat de hypotheekverstrekker haar persoonlijke aanpak zien.
 

Herpositionering
BLG Wonen en Energize werken sinds juli 2015 aan de herpositionering, waarbij marketing- en communicatieonderdelen van het merk onder de loep zijn genomen. Het resultaat is een vernieuwd BLG Wonen, een moderne hypotheekverstrekker die denkt vanuit oplossingen, waarbij de consument centraal staat en de aandacht krijgt die het verdiend. BLG Wonen helpt - samen met haar netwerk van onafhankelijke adviseurs - bij het kiezen van passende hypotheek. Een hypotheek waardoor mensen niet alleen nu maar juist ook later onbezorgd kunnen wonen.
 
De campagne - waarin verschillende doelgroepen in uiteenlopende situaties worden geportretteerd - laat zien dat BLG Wonen er écht voor iedereen is. Via tv- en radiocommercials, online advertising, socialmedia, print, website en een nieuwe huisstijl, laat BLG Wonen zien waar ze voor staat.
Vanuit de centrale gedachte in de nieuwe merkpositionering is - in samenwerking met designbureau Dog&Pony - ook gewerkt aan een nieuwe Corporate Identity voor BLG Wonen.
 
over BLG Wonen
BLG Wonen, opgericht in 1954, ziet dat de financiële wereld snel en continu verandert. Informatie alleen is voor veel mensen niet voldoende om tot een goede keuze voor een hypotheek te komen. Daarom helpt BLG Wonen – via een landelijk netwerk van onafhankelijke adviseurs - mensen met financiële oplossingen, waarbij niet alleen naar cijfers maar ook naar de wensen, levenssituaties en mogelijkheden wordt gekeken. BLG Wonen is onderdeel van SNS Bank.
 
Credits
Opdrachtgever: BLG Wonen
Verantwoordelijk bij klant: Vanessa Flink, Frédérique Schutte, Anne Oskam
Bureau: Energize Amsterdam
Creatie: Robin Pas (Art/CD), Gijs van der Schoot (Copy), Mathieu Winkel (Copy)
Strategie: Joost van Liemt, Berber Hoekstra
Design: Ernst Domisse, Lisa Beijer
Account: Jack Gnodde, Nadine Henselijn, Jenny Leung
RTV producer: Erika Vocking - iamerika
Regie: Werner Damen - Suikerdepot
D.O.P. Wouter Westendorp
Postproductie: De Grot Animatie David de Winter – David&Mimoun
Geluid: Feike de Wit - Sound Circus
Fotografie: Willeke Duijvekam – UNIT
 
Logo & huisstijl
Bureau: Dog & Pony
Creatie: Bart Heideman, Karen Rosink
Account: Pol van Haren, Leonard Muggen