Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’

01-11-2021 (15:03) - Campagnes

Voor bol.com staat de periode van nu tot aan 5 december in het teken van Sinterklaas, met Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App en de Verlanglijstposter als belangrijke onderdelen. Met de nieuwe film “Felix en Voetbalpop” trapt bol.com de campagneperiode af. De campagne is ontwikkeld door Dept.
 
In de film volgen we het verhaal van de jonge Felix die een voetbal cadeau krijgt. Het is niet helemaal het cadeau waar Felix op hoopte, maar met een vleugje fantasie maakt Felix er het beste van. Zo is ‘Voetbalpop’ geboren. De twee worden beste vrienden, tot pakjesavond, wanneer Felix het cadeau krijgt waar hij al die tijd naar verlangde.
 
‘Felix en Voetbalpop’ is geregisseerd door Willem Gerritsen in samenwerking met Bart Timmer en laat zien hoe ouders met de Verlanglijstposter gegarandeerd zijn van het perfecte cadeau. Met de commercial speelt bol.com in op de trend van de “emotionele” eindejaarscommercials, maar natuurlijk met een klassieke knipoog van bol.com.
 
In de Grote Speelgoed App vinden kinderen dit jaar een interactief Sinterklaasverhaal ‘Het Verloren Speelgoed Mysterie’. Vier weken lang helpen kinderen Sinterklaas om al het verloren speelgoed uit Het Grote Speelgoedboek terug te vinden en het mysterie op te lossen. Het Verloren Speelgoed Mysterie bestaat uit meer dan 30 verschillende AR-opdrachten, games en interactieve puzzels ontworpen door Dept. Na het verzamelen van alle stickers krijgt ieder kind een officiëel Hulpsint-diploma.
 
De campagne ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ is de komende weken op verschillende kanalen in Nederland en Vlaanderen te zien. Van televisie, bioscoop en OOH tot samenwerkingen met influencers en uiteraard ook op de ramen bij de mensen thuis met de Verlanglijstposter.
 

Credits

Verantwoordelijke bij bol.com: Noor Hooijdonk, Mathieu Veldhuijzen, Niels Moes, Danielle Snoeij
Bureau: Dept
Creatie: Nina de Ridder, Roxy Scheepbouwer, Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Franklin Schamhart (app development), Ramin Bahari.
Strategie: Willem Maijvis, Lucas Nutbey
Account: Annika Timmer, Thomas van Slooten, Nathan Coppens
RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Raquel Wijngaarde
Productiemaatschappij: CZAR
Regie: Willem Gerritsen en Bart Timmer
Sound: Amp.Amsterdam en Earforce
Post: The Compound
Influencermanager: Marco Wallenburg
Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

 

bol.com x Dept - Felix en Voetbalpop commercial from Dept on Vimeo.

bol.com x Dept - Bioscommercial Speelgoed Mysterie 30” from Dept on Vimeo.