Boldking: Not Your Dad’s

13-09-2021 (11:55) - Campagnes

Mannen scheren zich tegenwoordig minder vaak én scheren meer dan alleen hun gezicht. Boldking heeft daarom super flexibele en duurzame mesjes ontwikkeld die “het nieuwe scheren” makkelijker maken. Het bedrijf heeft inmiddels 700.000 klanten in 11 landen en verkoopt niet alleen online, maar ook in het reguliere drogisterij-kanaal van Etos.
 
Boldking-oprichter Rochdi Darrazi: "In een markt die al meer dan 100 jaar gedomineerd wordt door een paar spelers, zijn wij er om een alternatief te bieden voor de nieuwe generatie scheerders. Ons doel is om scheren makkelijker te maken voor zo veel mogelijk mannen in Europa. Met onze nieuwe campagne willen we laten zien dat deze tijd en deze generatie vraagt om een ander scheermes.”
 
De campagne is bedacht en geproduceerd door Freddy, het 'handigen neefje van Alfred'. Creatief Directeur Niels de Kuiper: "Vanuit het thema 'Not Your Dad’s.' laten we zien dat Boldking echt anders is dan de traditionele massa merken. We steken op een ironische manier de draak met onze vaders, die al jarenlang gedachteloos die dezelfde mesjes kopen. In deze nieuwe campagne laten we zoons hun vaders becommentariëren op de plaats delict: de badkamer. In de vorm van aanstekelijke vergane glorie van vaders die niet direct doorhebben dat ze, net als hun scheermes, een beetje in het verleden zijn blijven hangen. Dus hoog tijd voor iets nieuws: ‘For everyone younger than their dad, get flex.’
 

Credits

Opdrachtgever: Boldking
Verantwoordelijken bij klant: Rochdi Darrazi, Philippine van der Stoel, Ivo Daniels, Paul Weatherall
Concept/strategie: Freddy
Productiemaatschappij: SuperEasterFeather
Postproductie: Freddy.