Born Social in 1895

03-04-2017 (14:28) - Campagnes

Lavazza komt met een nieuwe campagne: “Born Social in 1895”. De campagne viert het erfgoed en de blijvende relevantie van de authentieke Italiaanse koffie ervaringen in het dagelijkse leven. 

“Born Social in 1895” is een vervolg op de campagne uit 2015 “There’s More to Taste”, die was gericht op de ontdekkingsreizen van Luigi Lavazza, waarin hij op zoek ging naar de oorsprong van koffie. De nieuwe campagne is meer gericht op het perspectief van de consument. De reclamespot is een ode aan koffie gebaseerd op de iconische hit van “My Girl”, die met een vleugje ironie de diverse verhaallijnen vertelt. 

De commercial is geregisseerd door Argentijnse film-makers Augusto Gimenez Zapiola en Martìn Romanella. Het filmpje heeft 15, 20 en 30-seconden formats, ook zal er een filmpje van 80-seconden beschikbaar zijn voor social media.

De campagne is geproduceerd door Young & Rubicam Italy is in februari 2017 eerst uitgebracht in Duitsland en wordt sindsdien wereldwijd uitgerold.