BrainWash inspireert klanten om haar te doneren

12-07-2016 (17:43) - Campagnes

Zou jij spontaan je haar doneren voor een goed doel? Kappersketen BrainWash ging samen met Gwen van Poorten op pad om het antwoord te vinden. In Rotterdam vond Gwen vijf helden bereid voor een donatie. Het videoreport daarvan haalde in één week tijd meer dan 130.000 views via de sociale kanalen van BrainWash en Gwen. In de salons volgt nu het échte resultaat: al ruim 75 donaties voor De Nederlandse Haarstichting.

 
Happy Hair Days
De merkactivatie 'Is Nederland geknipt voor een goed doel?' komt voort uit de nieuwe positionering van Nederlands grootste kappersketen. 'Vanuit de mentaliteit 'Happy Hair Days' willen wij iedereen elke dag een good hair day geven', vertelt ondernemer Ivo Priem. 'Niet alleen door razendsnel uitstekend kapperswerk te leveren, maar ook door mensen een blijvend goed gevoel te geven.'
Sinds dit jaar focust BrainWash zich daarom op de emotionele connectie met de klant.
 
Nederlandse Haarstichting
In ons land worden elk jaar 15.000 vrouwen gediagnostiseerd met borstkanker en geconfronteerd met blijvende of tijdelijke kaalheid. 'Daar zagen wij een duidelijke rol voor ons weggelegd, want ook zíj verdienen een good hair day.' Samen met De Nederlandse Haarstichting is BrainWash gestart met het inzamelen van haardonaties. 'Iedereen die 25 centimeter van zijn haar doneert, krijgt daar een geweldig kapsel voor terug', aldus Priem.
 
nieuwe speler
Het bureau achter de activatie is WIM creative agency, een nieuwe speler die voortkomt uit de Verwegen Communicatie Groep. 'Met deze actie hebben we BrainWash als een emotioneel betrokken merk op de kaart gezet", zegt Strategy Director Harm Balvers. 'Maar het belangrijkste: nog dagelijks komen mensen bij de salons hun haar doneren. Dat is resultaat wat écht telt.'