Bumble bevraagt Romance Gap

10-03-2022 (11:50) - Campagnes

Bumble, de women-first dating app, is een campagne gestart om mensen bewust te maken van de 'Romance Gap' - de discrepantie in gedrag dat verwacht wordt van mannen/masculien presenterende en vrouwen/vrouwelijk presenterende mensen tijdens het daten en in relaties.
 
De populaire dating-app ontdekte dat hoewel 85% van de mensen uit verschillende belangrijke Europese landen zegt dat gelijkheid belangrijk is in dating en relaties. De overgrote meerderheid (74%) is van mening dat er op het gebied van romantische relaties verschillende verwachtingen en verwacht gedrag zijn op basis van genderidentiteit. Dit creëert een 'Romance Gap' in de manier waarop we gedrag tussen mannen en vrouwen zien als het gaat om daten en romantische relaties.
 
De campagne, ontwikkeld door 72andSunny Amsterdam, draait om een 90 seconden durende film waarin vrouwen van over de hele wereld een opzwepende toespraak houden met gezamenlijke observaties over de ongelijkheid op het gebied van daten en relaties.
 

Onderzoek

Uit het onderzoek van Bumble blijkt dat van de ondervraagden door YouGov in Europese landen, 52% aangeeft dat de maatschappij verwacht dat mannen de leiding nemen in relaties. Een derde van de vrouwen, 32%, geeft aan zich zorgen te maken over het feit dat ze aanhankelijk, gehecht of wanhopig overkomen tijdens het daten of in relaties; eenzelfde percentage geeft toe dat ze hun gedrag hebben veranderd om iemand zich machtiger of comfortabeler te laten voelen.
 

Credits

Merk: Bumble
Creatief bureau: 72andSunny Amsterdam
Productiebedrijf: OB Management
Regisseur: Amy Becker-Burnett
DOP: Joe Douglas
Producer: Lucy Bradley
EP: Sam Holmes
Post Productie: Glasblazerij Amsterdam
Inkleurder: Scott Harris
Geluidsontwerp: Wave Studios Amsterdam, Alex Nicholls-Lee
Editing bedrijf: Whitehouse Post
Editor: Scarlett Bovingdon
Muziek: Friday Music, Steph Grace-Summers
Execurtive Creative Director: Laura Visco
Senior designer: Renée Lam, Sarah Hegyesy
Senior writer: Lucy Dale
Strategy director: Armando Potter
Strategist: Pauline Stickel
Brand Director: Laura van der Heiden
Brand Manager: Rob Hall, Hope Kennedy
Director of Communications: Kelsey Bozanich
Director of Production: Stephanie Oakley
Agency Producer: Sophie van den Berg
Business Affairs Director: Belinda Harford