CCCP en Sparta lanceren Grote Fietsenroof

04-05-2012 (08:23) - Campagnes

 

In Nederland worden dagelijks zo’n 2200 fietsen gestolen. Vanaf 1 mei zal dit aantal drastisch gaan stijgen, want dan start ‘De Grote Fietsenroof’. Een online campagne die werd ontwikkeld door CCCP, waarbij fietsenmerk Sparta heel Nederland de kans biedt om een keer een fiets te jatten.
 
In het spel kun je een fiets stelen uit de Sparta showroom, of van je Facebookvrienden. Wie uit handen van de politie en vrienden weet te blijven, mag de fiets houden. In de afgelopen 48 uur zijn ruim 2100 fietsen gestolen, dus de game loopt bijna in de pas met het landelijk gemiddelde. De game en het dashboard worden inmiddels via twitter verder aangejaagd.
 
Merk: Sparta
Bureau: CCCP
Art director: Jan-Willem de Man
Copywriter: Frenkel Schönfeld
Design: Emile Pen (CCCP), MediaMonks
Account: Marije de Graaf, Eelco Keune
Producer: Marije de Graaf
Technische realisatie: MediaMonks
Verantwoordelijk bij klant: Mark Kuper, Marco Kalden

PR: Mint PR