CheapTickets profiteert van barre Nederlandse klimaat

30-01-2018 (11:03) - Campagnes

De vele regen in Nederland drijft velen tot waanzin. OOHA Media vond echter een manier om het barre Nederlandse klimaat in zijn voordeel te gebruiken. Of eigenlijk in het voordeel van CheapTickets. De nieuwe campagne was alleen zichtbaar op digitale snelwegmasten op momenten dat het regende.

 
De live adaptive advertentie maakt gebruik van meteogegevens op internet. Joost de Wit van Travix, het moederbedrijf van CheapTickets, legt uit dat het websitebezoek het hoogst is op momenten dat het regent. De campagne speelt hier handig op in door mensen op regenachtige dagen naar de site te lokken. Juist op deze dagen is er behoefte aan zon en dus: aan vakantie. 
 
De campagne is een mooi voorbeeld van innovatieve programmatic buying. Het zogenaamde weather targeting laat adverteerders hun campagne inzetten op basis van het weer van het moment. Dit maakt het ook voor CheapTickets mogelijk om gerichter te adverteren.