Chiquita laat zien dat blauw en geel groen is

27-03-2018 (09:43) - Campagnes

Bananenproducent Chiquita is deze week een landelijke campagne gestart om haar duurzaamheidsbeleid onder de aandacht te brengen. Het is een multimediale campagne geworden die aan de consument laat zien wat Chiquita de afgelopen decennia heeft ondernomen op het gebied van duurzaamheid.


Managing Director Franklin Ginus van Chiquita: “Uit onderzoek dat we jaarlijks uitvoeren blijkt dat Chiquita met 97% nog steeds een hoge bekendheid heeft in Nederland. We zien ook dat consumenten ons herkennen als kwalitatief, betrouwbaar en grappig merk. Hoewel we al meer dan 25 jaar actief zijn om de bananenproductie duurzamer te maken, bijvoorbeeld door waterbesparing en vermindering van pesticidegebruik, kunnen we dit nog wel duidelijker communiceren richting de consument. Ons programma ‘Behind The Blue Sticker’, dat staat voor duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, willen we met deze nieuwe campagne onder de aandacht van de consument brengen.” 


Leon Steijn, Managing Director van Communicatie- en PR bureau Cohn & Wolfe, dat de campagne ontwikkelde samen met merkactivatiebureau 230V, vertelt: “Bij de ontwikkeling van de campagne hebben we de twee bekende kleuren van het legendarische merk centraal gesteld: Geel als afgeleide van de alom bekende Chiquita banaan en blauw dat symbool staat voor de bekende kwaliteitssticker van Chiquita. Door beide kleuren samen te brengen ontstaat de kleur groen. Geel en blauw maakt groen geeft dus feitelijk op een simpele wijze weer dat duurzaamheid inherent is aan het merk Chiquita. En dat is precies waar we naar streefden toen we startten met de ontwikkeling van de
campagne.”

 

klei-animaties

De mediastrategie en mediaplanning is verzorgd door marketing- en mediabureau Mediaxplain, de
Benelux hub van het internationale Local Planet netwerk. Voor de campagne is gekozen voor een aanpak bestaande uit digital media, social media en out of home. De blauw-geel-groen campagne is zichtbaar op digitale schermen in en rond winkelcentra en in abri’s. Daarnaast wordt zowel display advertising als native advertising ingezet. Ook social wordt ingezet: op Facebook wordt een campagne gestart waarin het merk met klei-animaties de duurzaamheidsinitiatieven onder de aandacht brengt. De campagne start op 26 maart en loopt tot eind april en is op de eigen kanalen van het merk het hele jaar te volgen.

 

credits

Klant: Chiquita Global Marketing & Communication Lead: Barbara Galli
Bureau: Cohn & Wolfe Benelux in samenwerking met 230V
Account: Cohn & Wolfe - Leon Steijn Managing Director, Rozemarijn de Lange Consultant, Celine van Zanten-Verkade Digital specialist
Concept/Art/Copy: 230V – Bas Jongerling, Coen Zuijdervliet
Social media specialist: Cohn & Wolfe – Celine van Zanten-Verkade
Productiemaatschappij: Clay – Dimitri Versteegen
Mediabureau: Mediaxplain/Local Planet – Chrissy van den Dobbelsteen, Rolf van Houten, Christiaan van Betuw

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.