Coca-Cola introduceert AR-ervaring The Soda Experience

11-05-2021 (11:20) - Campagnes

Coca-Cola Nederland bouwt verder aan haar 'digital first' strategie met de introductie van 'The Soda Experience', speciaal ontwikkeld voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone en dan verschijnt middels augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de gast op tafel. Met deze introductie is het bedrijf de eerste ter wereld die een AR beleving toevoegt aan het serveren van frisdrank. De tool is tot stand gekomen in samenwerking met social-first agency GoSpooky.

The Soda Experience biedt horecapartners een concrete en eenvoudig toepasbare tool. Horecaondernemers kunnen hun gasten een nieuwe en leuke beleving bieden en gasten zien met augmented reality de perfect soda serve van Coca-Cola maar ook andere merken zoals Fuze Tea, Finley en Royal Bliss op tafel gevisualiseerd.
 

GoSpooky

Hiervoor en in de realisatie van de tool werkt het bedrijf nauw samen met social-first agency GoSpooky. Tom Geurts, AR lead bij GoSpooky: "Geweldig dat we met Coca-Cola Nederland de wereldwijde primeur hebben met de komst van The Soda Experience. Recht doen aan de iconische dranken van het merk was voor ons de hoogste prioriteit. Op het gebied van WebAR graphics en realtime shaders hebben we hier het onderste uit de kan gehaald. Vooral het pushen van de extreem uitdagende combinatie van organische materialen, glas, vloeistof, ijsblokjes en metaal is goed geslaagd. The Soda Experience is met recht een innovatie op het gebied van een point-of-sale activatie."