Controversiële ‘anti-Trump’ campagne SnoreStop

09-02-2017 (09:36) - Campagnes

Het aantal bedrijven dat zich openlijk afzet tegen het beleid van de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump blijft groeiende. Ook SnoreStop, een familiebedrijf dat is opgezet door immigranten, laat met een omstreden campagne zien niet gediend te zijn van de fratsen van de president.

Het bedrijf dat anti-snurk producten maakt, werd in 1995 opgezet door Franse immigranten. Met deze campagne reageert het bedrijf op het immigratiebeleid en de muslimban die door Trump werd ingesteld. De film werd al in 2013 gemaakt en laat zien hoe soldaten uit de VS moslimvrouwen die een niqab dragen omhelzen. ‘Dit symboliseert de wereld zoals we die graag ooit nog eens zien’, deze boodschap wil SnoreStop uitdragen.

De campagne werd destijds gelanceerd in LA, dat bekend staat om zijn diversiteit. Het moest sociale gelijkheid promoten, vandaar de #BeTogether die gepaard ging met de campagne. Sociale gelijkheid is een issue dat sinds het aantreden van Trump enorm leeft.
 
CEO van SnoreSTop is Dominique de Rivel. Hij legt uit waarom ze met deze campagne een statement willen maken: ‘We houden van dit land. Wij zijn het voorbeeld van een succesverhaal van immigranten in de VS. We zullen niet staan toekijken hoe het Witte Huis van Trump alles wat goed is aan de VS ontmanteld.’ En zo geschiedde.