Crossmediale campagne voor Swinckels’ superior pilsener

Crossmediale campagne voor Swinckels’ superior pilsener

08-03-2017 (11:23) - Campagnes

Luister naar je inner voice. Net als de familie Swinkels toen ze Swinckels’ superior pilsener brouwden. Dat is de boodschap van Morgan Freeman in de nieuwe commercial van Swinckels’. De bierbrouwer bundelde zijn krachten met de wereldster ter ere van de introductie van Swinckels’ superior pilsener in het retailkanaal. 


Het premium pils maakt na tien jaar de stap van horeca naar retail en wordt daarmee het meest verfijnde pils in het reguliere pilsener-segment. De Swinckels’ ‘Inner voice’-campagne is vanaf week 12 in heel Nederland te zien.

los van conventies

Familiebedrijf Bavaria wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels. Toen de zevende generatie het stokje overnam, brouwden zij als eerbetoon aan hun vaders een bijzonder bier: Swinckels’ superior pilsener. 'We brouwen al generaties lang zoals wij denken, of beter nog, voelen dat het goed is. Los van conventies, overdreven marktdenken of de waan van de dag”, vertelt Gijs Swinkels, Global Marketing Manager Swinckels'. “Swinckels’ superior pilsener is een eerbetoon aan intuïtie. Onze inner voice. Met zijn unieke stemgeluid en sterke persoonlijkheid is Morgan Freeman de perfecte spokesperson om dit verhaal bij een breed publiek bekend te maken.'

‘inner voices’ 

David Snellenberg, Creative Director & Partner, Dawn Amsterdam: 'Het is eigenlijk een nieuw media idee. De ‘inner voices’ van Swinckels is een editorial podcast campagne waarin creatieve influencers hun diepste drijfveren delen op allerhande social kanalen en tijdens events. Voor de kick-off hebben we de beste stem ter wereld gevraagd: Morgan Freeman. Hij is voor ons de ultieme stem die generaties heeft geïnspireerd. Het combineren van massamediale impact met relevante content is volgens mij de grootste uitdaging van deze tijd. Zo vergroot je de impact.'

meer aandacht
Volgens Gijs is er behoefte aan premium pils met smaak: 'De afgelopen jaren heeft het pils-segment vrijwel stilgestaan. Zonde, want pils is een prachtig product en verdient meer aandacht. Met Swinckels’ brengen we daar verandering in. We introduceren een bijzonder pils voor een breed publiek. Met het onderscheidende en verfrissende karakter en de stijlvolle uitstraling maak je gewone momenten bijzonder.'
Swinckels' wordt gebrouwen met zuiver mineraalwater, gerstemout uit eigen mouterij en een blend van Cascade hop uit de Amerikaanse Yakima vallei en Polaris hop uit de Hallertau regio.
 
Swinckels’ is vanaf deze week verkrijgbaar bij supermarkten door heel Nederland in 6-packs voor een consumentenadviesprijs van (€ 5,99) en 15-packs (€ 13,99). Daarnaast is er een giftpack (3 flesjes en glas) verkrijgbaar (€ 2,99).  www.swinckels.com.


Credits 
Verantwoordelijk bij Swinckels’: Gijs Swinkels, Laurie van Zeeland
Bureau: Dawn
Creatie: David Snellenberg en Ward Graumans
Strategie: Kees Kalk
Account: Machteld van Woensel Kooy-Maliepaard
Productiemaatschappij: Saskia Kok
Regisseur: Bram Schouw
DOP: Ruben Impens
Offline: Annelien van Wijnbergen
Online: Laurens Orij
Social media bureau: MEC/Wavemaker
Mediabureau: Mindshare
PR-bureau: NewsLab

 
De video wordt geladen, een moment....