'Curls are the future'

13-09-2021 (13:00) - Campagnes

Curlygirlmovement, het Amsterdamse merk in haarproducten met ruim 95.000 volgers en klanten wereldwijd, steekt zichzelf in een nieuw jasje, dat past bij de uitbundige bos krullen van de doelgroep.
 
De nieuwe branding draagt als pay-off ‘Curls are the future’, een niet mis te verstane hartenkreet richting iedereen met krullend haar. De tijd waarin je een hekel had aan je krullen, is voorbij. Stop met het straktrekken of gladföhnen, maar hou van je haar en hou van jezelf. Dat is wat Curlygirlmovement wil overbrengen en de nieuwe huisstijl sluit daarop aan. Verpakkingen met een futuristische uitstraling, in galaxy kleuren en metallic stijl. Met een doorvertaling naar een nieuwe campagnevideo en moderne, pure fotografie.
 
Irina Ruijmgaart, als Marketing Manager verantwoordelijk voor de branded content, staat pal achter het thema ‘Curls are the future’. “Ben je gezegend met een opvallende bos krullen, dan moet je dat ook als een zegen zien”, licht Ruijmgaart toe. “Wij stimuleren een keerpunt, waarna de krullen worden omarmd, liefdevol verzorgd en trots getoond.”
 
De content van de campagne is een doorvertaling van de nieuwe uitstraling en storyline: ‘Embrace yourself and every single curl.’ “Jijzelf en je krullen mogen gezien worden”, zegt Ruijmgaart daarover. “Vanouds heeft stijl haar in reclameboodschappen de boventoon gevoerd, stijl haar was het schoonheidsideaal. Gelukkig is ook daarin een keerpunt gekomen. Daarom hebben we gekozen om in de fotografie alles weg te halen, dat van het thema afleidt. De door fotograaf Jasper Suyk gecreëerde visuals tonen de kwetsbare kant van de modellen en laten zien waar het echt om draait: jijzelf en je mooie krullen”.
 
De campagne is de komende weken te zien op (D)OOH, Social Media en Online. Bekijk de  Instagram-video hier.
 

Credits

Direction: Sabrina Nijenhuis, Damian Karsznia
Music: Nootweermusic
Fotografie: Jasper Suyk
Productie: Communicagency, Irina Ruijmgaart