Danone stopt food emoji’s in de blender

02-11-2021 (09:50) - Campagnes

Gisteren is Danio’s App Jouw Smaak campagne van start gegaan. Consumenten kunnen via WhatsApp food emoji’s appen met hun favoriete smaakcombinatie. Er zijn meer dan 100 food emoji’s door een foodstyliste tot leven gebracht: emoji’s die je dus echt kunt eten.

"Het komt steeds vaker voor dat merken hun doelgroep om input vragen rond een nieuwe smaak, maar meestal moeten ze daar best veel voor doen. We wilden het dit keer zo makkelijk mogelijk maken en daarom kunnen Danio fans met behulp van food emoji’s hun ideale smaak insturen via Whatsapp. Emoji’s die we lekker in de blender gooien" vertelt Mischa Schreuder, creative director bij Fitzroy.
 

Live Danio Blend Bar

Op 13 november 2021 wordt er eenmalig een PR-activatie uitgerold, een Live Danio Blend Bar evenement. Deze vindt plaats in een Jumbo Foodmarkt. Deelnemers kunnen dit evenement live bijwonen via TikTok. Tijdens dit evenement worden de ingezonden smaakcombinaties daadwerkelijk geblend en geproefd door twee influencers.

De smaak met de meeste stemmen zal in 2022 worden opgenomen in het assortiment als 'limited edition'. Daarnaast ontvangt de winnaar een geldprijs ter waarde van € 10.000 euro. Danone doneert ook nog eens €10.000 euro aan een goed doel wat de winnaar uitkiest.
 

Credits

Klant: Danone Nederland/Danio
Bureau: Fitzroy
Productie: Lukkien