De Waterbus vaart wel

29-06-2017 (15:08) - Campagnes

ARK Communicatie zet de waterbus van Havenbedrijf Antwerpen in de kijker in Antwerpen, Kruibeke en Hemiksem. De aanleiding van de campagne is de lancering van het openbaar vervoermiddel: zaterdag 1 juli vaart de waterbus voor het eerst uit. Al zo’n 9000 mensen reserveerden een ticket.  

ARK Communicatie haalde de communicatieopdracht binnen met de sterkste pitch: “Van bij de start heeft ARK ons overtuigd met een krachtig totaalconcept dat perfect past in onze communicatiestrategie. Nog voor de officiële inhuldiging kent iedereen het nieuwe vervoermiddel. De registraties voor een gratis vaart tijdens de maand juli stromen binnen!”, zegt Katrien Denef, consultant marketing en promotie bij Havenbedrijf Antwerpen.

verkeersdrukte
Met het Scheldetraject Antwerpen-Kruibeke-Hemiksem moet de waterbus de verkeersdrukte in en rond Antwerpen verlichten, in een eerste fase vanuit het Zuiden van Antwerpen. Voor de campagne richtte ARK haar pijlen vooral op pendelaars en dagjestoeristen, die allemaal baat hebben bij een stressvrije overtocht. Om hun aandacht te trekken, bedacht het communicatiebureau een aantal snedige slogans waarin zowel het probleem als de oplossing zit vervat. Overal dook het campagnebeeld op: in de campagnefilm, op de nieuwe registratiepagina, op ludieke ‘ik vaarwel’-postkaarten en metershoog op zeven containertorens in Antwerpen en Hemiksem.

De kers op de taart is het feestweekend van 1 en 2 juli met tal van activiteiten op het Antwerpse Steenplein. Op www.dewaterbus.be/reserveren konden geïnteresseerden zich inschrijven voor een gratis testvaart en kans maken op een exclusieve waterbus-fiets. Na amper twee dagen was de waterbus volzet tijdens het lanceringsweekend.

stadsvervoermiddel
De campagne leeft in het straatbeeld, on- en offline; de teller van onlineregistraties klimt gestaag. Nog tot eind juli kan iedereen die wil mee op een gratis testvaart, vanaf 1 augustus wordt de waterbus ingezet als vast