Dentsu gaat gevecht aan tegen suiker

28-02-2017 (10:14) - Campagnes

Het is een groot probleem in de obese maatschappij anno 2017: suiker. Veel mensen krijgen te veel suiker binnen. Daar gaat Dentsu een stokje voor steken met Sonic Sweetener. Dentsu maakte een soundtrack die je helpt te focussen op de zoete smaak in eten en drinken.

Hierdoor lijkt het product zoeter, waardoor je minder suiker nodig hebt om dezelfde smaak te ervaren. Hiermee beperk je de gezondheidsrisico’s. De soundtrack is gebaseerd op onderzoek van Dr. Charles Spence dan de University of Oxford. 
 
Sonic Sweetener wordt aangeboden door XINCAFE, een café/creator’s space in Shanghai, waar obesitas ook een groot probleem is. XINCAFE besteedt traditioneel gezien veel aandacht aan de eetgewoontes van jongere generaties Chinezen.
  
credits
Advertising Agency: Name, City, Country BEIJING DENTSU ADVERTISING CO., LTD. 
Executive Creative Director: Kazuki Tsuburaku
Creative Director: Takamori Kadoi 
Art Director: Atsushi Fujimaki (IMGSRC) 
Copywriter: Takamori Kadoi / Si Tan 
Planner: Takamori Kadoi
Sound Production: LADER PRODUCTION
Sound Designer: Chester Beatty 
Producer: Ryo Harada 
Technical Advisor: Qian Wang (University of Oxford)
Product & Web: IMGSRC SHANGHAI
Product Designer: Yuki Zetsu, Kazuya Otsuka
Producer: Shinji Takahashi, Ryuta Ohara
Technologist: YAGUCHI ELECTRIC CORPORATION, DAI TAKAHASHI (IMGSRC)
Technical Advisor: Qian Wang (University of Oxford)
Film Producer / Director: Taiki Soma (DNA CHINA) 
Cinematographer: SIE RUIMING 
Gaffer: SUN YATAO 
Executive Producer: Taiki Soma & Chow Xin Yi 
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.