Douwe geeft een rondje voor 15 jaar BOB

18-01-2017 (09:53) - Campagnes

Vandaag lanceert Roorda Reclamebureau de activatie campagne  'Douwe Bob geeft een rondje voor 15 jaar Bob'.  Na 15 jaar is de Bob-campagne een begrip geworden en is het aantal overtreders meer dan gehalveerd. Tijd om een aantal Bobs in Nederland in het zonnetje te zetten. 


De zanger Douwe Bob doet vandaag via zijn Facebook en Instagram een oproep om de top 3 van je favoriete muzieknummers van de afgelopen 15 jaar door te geven. Dat kunnen mensen doen op de site 15jaarbob.nl. De negen leukste deelnemers krijgen een muzikale achterbanksessie van de zanger. Deze is online live te volgen op 10, 17 en 24 februari. 

Joeri Jansen (Creative director Roorda Reclamebureau): 'Met deze campagne hebben we weer een leuke ‘media first’. We gaan de achterbanksessies met Douwe Bob vanaf de achterbank van negen Bob winnaars live streamen via diverse kanalen. Niet alleen Facebook en YouTube maar ook via onze eigen platform www.15jaarBOB.nl en geïntegreerd in onze digitale uitingen. Dus in diverse banners kun je straks drie avonden live de sessies volgen. Deze live streaming proposities hebben we samen met onze partner Ubideo ontwikkeld. Met deze tool kunnen we content van onze opdrachtgevers niet alleen via de traditionele kanalen streamen maar creëren w' een multiple-camera embeded live stream die op elk gewenst platform kan worden geïntegreerd.'


Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Concept: Joeri Jansen
Copy: Ingo Mettes, Pieter Schouten
Account: Donna Zweevel
Strategie: Christine Swankhuisen en Joost Baalbergen (Tabula Rasa)
Verantwoordelijk bij klant: Michiel Dammen en Atty Eiríksdóttir Benedikz 
Regie: Joeri Jansen 
Productie: Jorrit Gerritsen, Arjan Oosterbaan (Sounds Like Film)
Camera: Jeroen Simons
Geluid: Gregoor van de Kamp 
Sound design: Nando Eweg (Sounds Like Film)
Streaming service: Ubideo
Webdevelopement: NoProtocol