Een 'goed begin' centraal in voorjaarscampagne PLUS

05-03-2021 (14:18) - Campagnes

Het voorjaar staat voor de deur. We hebben frisse energie, de ramen gaan open en de mensen zijn vrolijk. Het voelt als een nieuw begin, nog veel meer dan anders. Daarom lanceert PLUS vanaf zondag 7 maart de voorjaarscampagne ‘Goed eten is een goed begin’.
 

Goed eten is een goed begin

Onderdeel van de campagne is een vrolijke en optimistische tv-commercial die gaat over een liefde die opbloeit in de supermarkt. In deze bijzondere tijd wellicht een van de weinige plekken waar je elkaar op gepaste afstand kunt tegenkomen. Een positief en optimistisch verhaal, want de afgelopen maanden waren niet makkelijk. Uiteraard speelt goed eten een belangrijke rol, zoals in alle campagnes van PLUS. En eindigt de TVC met een veelbelovend begin van iets moois.

Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie van PLUS: “Zonder mondkapje en op afstand verliefd worden in de supermarkt. Op dit moment niet de realiteit, maar wel een scenario waar we weer naar uitkijken. Die positieve vibe en de rol van Goed Eten daarbij, willen we met deze voorjaarscampagne de huiskamers in brengen. Want juist in deze tijd kunnen we een stukje optimisme wel gebruiken.”
 

Bijzondere muziek

PLUS geeft beginnende singer-songwriters graag een podium. Na Joe Buck, Hannah Mae en Tim Dawn is het dit voorjaar de beurt aan Tommy Ashby en Lydia Clowes. De lovestory in de supermarkt inspireerde deze singer-songwriters om het prachtige ‘Happy Just to Know’ te schrijven. Een catchy voorjaarsnummer dat alles in zich heeft om een hit te worden.

Het nummer ‘Happy Just to Know’ wordt maandag 8 maart gelanceerd.
Vind hier de pre-save link naar het nummer op Spotify.
 

Goed begin in online video’s

Naast de TVC is er een serie van online video’s die uiteenlopende verhalen laat zien waarin goed eten zorgt voor een goed begin van iets nieuws. Een nieuw avontuur, een nieuwe relatie, of een nieuw huis. Hiermee inspireert PLUS iedereen om alles uit het voorjaar te halen. Dankzij goed eten kan iedereen (samen) genieten van het nieuwe begin. Kijk hier voor de Youtube-versie, Facebook en Instagram.
 

Voorjaarsmagazine ‘Goed eten’

Het 116 pagina’s tellende voorjaarsmagazine ‘Goed eten’, wat vanaf 20 maart verspreid wordt onder ruim 2 miljoen huishoudens, staat vol receptinspiratie, mooie verhalen over een goed begin en laat het uitgebreide assortiment voor het voorjaar en Pasen zien. Met 35 recepten wordt ingespeeld op trends als gemak, gezond ontbijten, vegetarisch eten en (alcoholvrije) cocktails. Van gekleurde smoothiebowls tot flammkuchen, van zalm met teriyaki tot groentepakketjes op de barbecue en van tropische XL tompouces tot lente-sangria. Deze gerechten zet je in een handomdraai op tafel met het uitgebreide feestdagenassortiment.
 

Sparen voor gratis perkplanten

Het voorjaar wil je goed beginnen. Daarom brengt PLUS de Lentebloeiers campagne weer terug. Vanaf 21 maart kunnen klanten sparen voor vrolijk gekleurde planten waarmee tuin of balkon in een handomdraai klaar zijn voor het voorjaar.
 

Credits

PLUS Supermarkten
Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Marieke Lazeroms, Sharoni Bos, Marian Veenstra

Bureaus
Wunderman Thompson Amsterdam, Energize

TVC
Pink Rabbit: Ismael ten Heuvel, Monique van Beckhoven
DOP: Martijn Melis
Muziek: Tommy Ashby en Lydia Clowes - Happy Just To Know
Music supervision & music production: Amp.Amsterdam
Sound design en mix: Studio Alfred Klaassen
Edit: MRTN
Online & grading: Captcha!

Online video’s
Oxford House
Soundsright

Magazine
Wunderman Thompson Amsterdam, Giesbers

Social media
GUC Agency