Elke stem telt

20-02-2017 (16:59) - Campagnes

De campagne ‘Elke Stem Telt’ legt aan de hand van drie verschillende metaforen uit dat elke stem invloed heeft. Vlak voor de Tweede Kamerverkiezingen wordt de campagne aangevuld met praktische informatie over stemmen; zoals wat je mee moet nemen om te stemmen, de openingstijden van het stembureau en informatie over machtigen. De campagne start op 20 februari op tv, radio, online en outdoor en wordt de komende vier jaar ingezet.


In de commercials worden drie verschillende metaforen gebruikt. Zo wordt aan de hand van een weegschaal gedemonstreerd dat je stem de balans kan laten doorslaan. Een koor maakt duidelijk dat elke stem iets bijdraagt doordat iedereen een ander geluid brengt. In de derde film wordt door middel van ballonnen duidelijk dat we gezamenlijk iets van de grond kunnen krijgen.


De campagne, bedacht en ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam, is te zien en horen op tv, radio, online, outdoor en de website Elkestemtelt.nl. 

Credits:
KLANT
Dienst Publiek en Communicatie (DPC) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties (BZK)
Verantwoordelijk bij klant:
DPC – Karen van Herwijnen, Michiel Dammen, Meike Fresco; BZK – Luurt Smit

BUREAU
J. Walter Thompson Amsterdam

THINK                      
Creatie
Executive Creative Director: Bas Korsten
Copywriter: Mats Wilke
Senior copywriter: Edwin van Kuilenburg
Senior Art Director: Henk Jantz
Strategie: Daan de Raaf, Moniek van Westerop

DO
Business Director: Maroeschka Volker
Concept Producer: Charlene Thomas
Screen producer: Petra Leddy
Print producer: Chariva Geurts
Digital producer: Michiel van der Schalk

MAKE
Designers: Wim Sohl, Leo Scholtes, Ronald Mika
Productiemaatschappij: Halal
Regie: From Form
D.O.P.: Hayo van Gemert
Producer: Sara Nix
Sound & music: M-ost
Edit: Will Judge
Grading: Joppo @ De Grot
Online: The Compound