Etos zet bereik in voor zelfcontrole-bewustzijn

28-09-2021 (11:29) - Campagnes

Etos zet haar bereik van 27 september tot en met 10 oktober 2021 in om meer bewustwording te creëren voor het belang van zelfcontrole op bloeddruk en afwijkingen in de borst. Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 voor Nederlandse vrouwen en 1 op de 7 wordt in haar leven met borstkanker gediagnosticeerd. Etos werkt samen met medische experts van het UMC Utrecht, Alexander Monro Ziekenhuis en de Breast Care Foundation om betrouwbare informatie toegankelijk te maken voor een groot publiek. De campagne is ontwikkeld door HAGENS.

Uit het onderzoek dat Kantar uitvoerde in opdracht van Etos onder ongeveer 1.000 Nederlandse vrouwen blijkt dat zij te weinig en op onjuiste wijze controleren op eventuele symptomen van borstkanker. Ook het controleren van de eigen bloeddruk gebeurt minder vaak dan eigenlijk nodig is. De belangrijkste reden voor het onjuist controleren van de borsten is een gebrek aan kennis: 86 procent geeft aan dat je zelfonderzoek vooral doet door te voelen, terwijl je de meeste symptomen juist ziet. Slechts 44 procent van de vrouwen denkt dat het meten van bloeddruk van belang is.
 

Meer doen dan well-being producten verkopen

"Als dagelijkse well-being partner willen we consumenten aanmoedigen om hun lijf een handje te helpen met gezond zijn en gezond blijven en dit gaat verder dan het aanbieden van producten. Voor deze campagne hebben we onderzoek gedaan naar hoe vrouwen omgaan met het zelf controleren van hun bloeddruk en borsten. Uit de resultaten bleek dat de ondervraagde vrouwen hun gezondheid te weinig controleren. En als ze het wel doen, dan weten ze vaak niet hoe je het op de juiste manier aanpakt. Om betrouwbare, up-to-date informatie over zelfonderzoek van bloeddruk en borsten toegankelijk te maken voor een groot publiek, werken we samen met medische experts van UMC Utrecht, Alexander Monro en de Breast Care Foundation. Hun kennis delen we op onze website, in de winkels en via onze social mediakanalen." aldus Madelon Altena-Bogers, Head of Marketing, Retail Communication & Loyalty bij Etos.