Ga in gesprek met je kinderen over sexting

22-09-2021 (17:36) - Campagnes

Qpido lanceert vandaag de door Hammerfest ontwikkelde campagne ‘In gesprek’. In deze campagne gaat het over het belang om als ouders en opvoeders met hun kinderen in gesprek te gaan over seksualiteit en online. Ouders worden direct handvatten aangeboden over hoe je deze gesprekken kan voeren.
 
Uit onderzoek blijkt dat veel ouders het zo moeilijk vinden om de juiste toon te vinden en informatie te geven over sexting, dat ze het gesprek maar helemaal uit de weg gaan. Andere ouders weten niet goed hoe ze het gesprek moeten starten, wat zorgt voor veel ongemak, zowel bij het kind als de ouder. Deze insights zijn de basis van de campagne, die daarmee niet op de risico’s van sexting gefocust is, maar op de aanmoediging om in gesprek te gaan rondom dit onderwerp.
 
In de campagne ‘In gesprek’ krijg je verschillende perspectieven te zien van andere ouders, want hoe moeilijk dit gesprek ook is, al duizenden mensen gingen je voor. Baba Touré, Managing Director van Hammerfest vertelt: “Elke ouder en ieder kind is anders. Daarom is er niet één juiste aanpak, maar zijn er veel verschillende manieren om met je kind over seksualiteit en online te praten. In deze campagne geven we ouders handvatten om te ontdekken welke manier bij ze past, waarbij we rekening houden met culturele en persoonlijke verschillen tussen gezinnen.”
 
De campagne, die gefinancierd is door Gemeente Amsterdam, is vanaf 9 september te zien op de social media kanalen van Qpido. Daarnaast is de content doorvertaald in out of home communicatie en zichtbaar op relevante plekken in de stad.