Gamers Milan Knol en Puxque nemen het tegen elkaar op in VR 5GameClash Vodafone

01-11-2021 (11:01) - Campagnes

In een nieuwe campagne laat Vodafone zien hoe 5G nieuwe manieren van interactief entertainment mogelijk maakt. Virtual Reality (VR) staat centraal. Twee teams van vijf spelers, geleid door Milan Knol en Puxque, nemen het vanuit Eindhoven en Groningen tegen elkaar op in de virtual reality-game Nanoclash. Een fractie van een seconde maakt het verschil tussen winnen en verliezen. Om dat mogelijk te maken is het 5G-netwerk van Vodafone onmisbaar. De campagne is vanaf vandaag te zien op social media.

Technici over de hele wereld werken aan oplossingen om de echte en virtuele werelden te versmelten en te zorgen voor verbinding. Hierbij gaat het om grenzeloze interactie tussen de gebruiker en de digitale wereld. Om dit mogelijk te maken zijn er uitdagingen. Zoals computers die nodig zijn voor berekeningen en de snelheid en stabiliteit van het netwerk. Een samenwerking tussen onder meer de 5G Hub en TNO, creëerde op basis van bestaande en nieuwe technologieën een oplossing voor deze uitdagingen. Zo kunnen de beide teams op grote afstand en met ultieme bewegingsvrijheid de strijd met elkaar aangaan in een speciaal hiervoor ontwikkelde versie van de VR-game Nanoclash van The Park Playground.

“Vodafone omarmt de toekomst en gelooft dat we met connectiviteit kunnen zorgen voor een mooiere wereld, ook voor gamers. Onze missie is om consumenten en zakelijke klanten hier net zo enthousiast over te maken. Als voorloper in onze sector onderzoeken we graag nieuwe technologieën en toepassingen en de rol van ons netwerk in deze ontwikkelingen”, aldus Laura van Gestel, Director Brand Communication, Media & CSR bij VodafoneZiggo.
 

Maatschappelijke relevantie

Dit soort toepassingen zijn niet alleen relevant voor gamers. Een virtuele beleving zoals te zien in deze nieuwe campagne is bij uitstek interessant voor sport en entertainment, maar ook relevant voor het hybride werken waarbij mensen meer thuiswerken en middels VR toch in verbinding kunnen staan met hun collega's. Dankzij dit soort innovaties worden de technieken zoals nu getoond in de toekomst kostenefficiënter en daarmee breder beschikbaar voor zowel consumenten als bedrijven.

“We leven in een veranderende wereld. Denk aan het nieuwe werken met termen als scherm-vermoeidheid, reisrestricties en een verlangen naar nieuwe ervaringen. We zijn toe aan verbinding,” aldus Bram Tijdhof, Director Regulatory, Policy and Public Affairs bij VodafoneZiggo en betrokken bij de 5G Hub. “Niet iedereen kan altijd mee in de maatschappij met deze veranderingen, denk bijvoorbeeld aan ouderen en mindervaliden. Nieuwe technologieën en innovatieve toepassingen brengen mensen samen en daarmee creëer je waardevolle momenten, zo maken we de wereld een stukje beter. Dat vinden we enorm belangrijk.”
 
Dit project is mede mogelijk gemaakt door de 5G Hub (een collectief van VodafoneZiggo, Ericsson, High Tech Campus Eindhoven en Brainport Development), Economic Board Groningen, TNO, Dell Technologies, VMware, The Park Playground en VodafoneZiggo.