Gardeners maakt hartenhuisjes voor Vergeten Kind

17-01-2017 (11:57) - Campagnes

Stichting Het Vergeten Kind heeft The Gardeners ingeschakeld om de Hartenhuisje-campagne 2017 te ontwikkelen. De campagne is gisteren live gegaan en zal op tv, radio, outdoor en online tot en met 4 februari te zien zijn.
 
Het gezamenlijke doel van de campagne is het tekenen van de petitie voor kinderen in de vrouwen- en maatschappelijke opvang. Hiervoor wordt het Poppenhuis van post-its in de vorm van een hart weer van stal gehaald. Dit jaar zijn er echter ook tv- en radiocommercials gemaakt. 
 
In de tv-commercials worden drie ingrijpende verhalen verteld, over huiselijk geweld, alcoholverslaving en uithuiszetting. In een poppenhuis. De verhalen worden realistisch verteld en verbeeld, binnen de symboliek van het poppenhuis. In de commercials verandert dit poppenhuis van een onveilig huis naar een veilig en liefdevol Hartenhuis.
 
petitie
Stichting Het Vergeten Kind  roept op tot het tekenen van de petitie met als doel 35.000 handtekeningen voor de 7.000 kinderen die noodgedwongen in de vrouwen- en maatschappelijke opvang terecht komen. Op de website van de stichting (hetvergetenkind.nl) kunnen mensen hun handtekening zetten. 
 
credits
Bureau: The Gardeners
Creatie: Nikki de la Rambelje, Jarr Geerligs, Kim Triesscheijn
Account: Nadine Marcar
PR: Laurien Vest, Maira Evers, Bernadette Eckebus, Manon van den Brand
Productie: The Gardeners, The Boardroom & Made for Digital
Regisseur: Philip Fountain (The Boardroom/Made for digital)
Producer: Jacques Vereecken (The Boardroom/Made for digital)
DOP: Odin Pepper
Production design: Kim Verduijn
Geluid: Auke Riemersma (Massive Music)
Online media campagne: Jalt
Klant: Stichting Het Vergeten Kind
Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Vera van der Pas, Tijs Roozen