Get ready for a smart world

21-09-2017 (18:02) - Campagnes

Het is donderdag, studentenavond. Er staat een rij voor de club, maar voordat je naar binnen mag, moet je je telefoon laten scannen. Een ‘lifestyle scan’ op basis van je sociale data – aldus de bouncer - om te kijken of jij wel past bij de “crowd die al binnen is”. Je twijfelt: dit kan niet echt zijn, maar technisch is het vást mogelijk…


Niet veel hogescholen kiezen een scherpe positionering en onderstrepen die vervolgens krachtig in de interne organisatie en de externe communicatie. Hogeschool Saxion doet dat wel. 


in hoog tempo aanpassen

Branches, organisaties en individuen moeten zich steeds opnieuw in hoog tempo aanpassen aan de nieuwste ontwikkelingen. Saxion vindt dat technologische innovaties en de vraagstukken die deze met zich meebrengen een vast onderdeel van elke opleiding moeten zijn. Want of je nou straks als verpleegkundige, accountant of leerkracht basisonderwijs bent, in elk vakgebied vinden deze innovaties plaats.


steeds slimmer

Hogeschool Saxion leert studenten welke gevolgen deze technologische innovaties hebben op verschillende vakgebieden en welke kansen, vragen en veranderingen dit met zich meebrengten en leert studenten omgaan met een wereld die steeds slimmer wordt, zodat zij beter voorbereid zijn op hun toekomstige beroep. 


smart hoax

Youngworks vertaalde 'Living Technology' – de profilering waar hogeschool Saxion een aantal jaren geleden voor koos – naar een concept dat aansluit bij de belevingswereld van studiekiezers en studenten: Get Ready for a Smart World. In de bijbehorende campagne wordt technologie van de toekomst ingezet in de wereld van jongeren. De afgelopen maanden zijn een aantal 'smart hoax' uitgevoerd met een verborgen camera. Eén ervan was de Lifestyle Scan: een scanner die - op basis van ‘social data’ op je smartphone  - bepaalt of clubbezoekers wel of niet naar binnen mochten.


impact

Jodi Rabin (creative director Youngworks): "Door jongeren te confronteren met vergaande, verzonnen smart technology willen we de aandacht vestigen op de vragen en consequenties die technologische vooruitgang met zich meebrengt. Het heeft zowel op persoonlijk als op professioneel vlak een grote impact en dat is waar Saxion op inspeelt met haar profilering. De experimenten leverden verrassende resultaten op, zoals de eerste film laat zien."


directe vertaling

De hogeschool probeert zich op deze manier te onderscheiden van andere hogescholen. Marije Knops (marketing & communicatie, hogeschool Saxion): “De campagne is een directe vertaling van ons profiel. Maar in plaats van studenten te vertellen wat we doen, laten we ze kennismaken met het effect van technologie in hun eigen wereld. Door die discussie op gang te brengen, laten we zien wie wij zijn als hogeschool en welke toegevoegde waarde wij hebben wanneer studenten voor ons kiezen.”


Credits

Strategie & Creatie : Youngworks
Regie: Teddy Cherim
Productiemaatschappij: Doogle
Verantwoordelijke bij hogeschool Saxion: Marije Knops, Menno Bergman 

 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.