Goodiebox moedigt vrouwen aan Non-Apologies te maken

28-09-2021 (12:00) - Campagnes

Vandaag de dag voelen talloze vrouwen zich schuldig, omdat ze niet voldoen aan de maatschappelijke verwachtingen. Ze excuseren zich als het gaat om carrière, uiterlijk, relaties en meningen – de lijst is eindeloos. Met de lancering van de Non-Apology campagne heeft Goodiebox koers gezet naar een wereldwijde missie om deze schuldgevoelens bij vrouwen weg te nemen.

Goodiebox liet een onafhankelijk onderzoek uitvoeren naar de mate waarin vrouwen zich schuldig voelen. Het resultaat is schokkend: 83 procent van alle vrouwen worstelt nog regelmatig met schuldgevoelens in alledaagse situaties. Ze heroverwegen en bagatelliseren bijna elk aspect van hun manier van leven. Of ze nu te assertief zijn of te aardig, geen tijd hebben voor vrienden, make-up dragen of geen make-up dragen – de maatschappij heeft hen het gevoel gegeven dat alles wat ze doen fout is. Met de lancering van de Non-Apology campagne wil Goodiebox een einde te maken aan deze nodeloze schuldgevoelens. Ze willen het recht van vrouwen terugnemen om te zijn wie ze willen zijn en ze in staat stellen om hun eigen geluk na te streven.


Non-Apology

De campagne video is gemaakt in samenwerking met Goodiebox-leden, waarin hen gevraagd wordt om te delen waar zij zich schuldig over voelen. In de video komen veel individuele, maar herkenbare schuldgevoelens naar voren – waaronder de stigmatisering van het lichaam en de strijd van vrouwen om te voldoen aan de rolverwachtingen van de maatschappij, maar ook het eeuwige gevoel van ‘niet goed genoeg zijn’. Goodiebox wil dat vrouwen zich uitspreken door wat vaker non-apologies te maken en #sorrynotsorry gaan omarmen. Uiteindelijk zou 0 procent zich moeten excuseren over het nastreven van dat wat hen gelukkig maakt.
 
"Het wordt tijd dat we de wereld laten weten dat we niet zomaar een bedrijf zijn met beautybox abonnementen, maar een merk met een doel - een doel om vrouwen in staat te stellen zich niet schuldig te voelen door na te streven wat hen gelukkig maakt.", zegt Nikolaj Leonhard-Hjorth, co-founder Goodiebox.
 

Beautymerk met een missie

Sinds de oprichting van Goodiebox is de missie van het bedrijf om vrouwen aan te moedigen te doen wat hen gelukkig maakt en zich daar niet langer schuldig over te voelen. Het bedrijf geeft elke maand dat geluksmoment en speciale me-time. Het is dan ook niet voor niets dat het verhaal van Goodiebox perfect aansluit bij #sorrynotsorry. Nu is het tijd om de boodschap te verspreiden en rumoer te creëren over het merk. Met de lancering van de Non-Apology campagne en een gedurfde 360 graden aanpak wil Goodiebox de schuldgevoelens van vrouwen voor eens en voor altijd wegnemen.