G’woon Superunie

G’woon Superunie

29-06-2017 (10:51) - Campagnes

Nederland houd van g’woon. Althans, als we Superunie moeten geloven. G’woon is het nieuwe merk van de inkooporganisatie. Roorda ontwikkelde de merkcampagne voor het relatief nieuwe merk en Mediaxplain* verzorgde de mediastrategie. 

 
Ook Brandnew (verpakkingsdesign) en Burst (website) waren betrokken bij het introduceren van het nieuwe merk. G’woon is de vervanger van Perfekt en Markant in de supermarkt. Men streeft naar een merk dat ten opzichte van de oude supermarktmerken meer aandacht vestigt op kwaliteit en duurzaamheidG’woon ligt in de schappen bij Attent, Boni, Boons Markt, Coop, Deen, Emté, Hoogvliet, Jan Linders, MCD, Nettorama, Poiesz, Spar, Vomar en in beperkte mate bij Plus & Dirk.
 
De campagne wordt uitgerold op TV en online, gecombineerd met een social strategie.
 
credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Media: Mediaxplain*
Verantwoordelijk bij Superunie: Dick Roozen, Manon Daggers en Leonie Peters
Creative director: Joeri Jansen
Creatie: Edward van der Veen, Roy Frencken en JP Nieuwerkerk
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Strategie: Chantal van Binsbergen
Producer bureau: Marcel Ossendrijver
Regie: Thirza Schaap en Joeri Jansen
Fotografie: Thirza Schaap
Executive producer: Suzanne Huisman (Fat Fred)
D.O.P.: Gábor Deák
Edit en compositing: The Compound
Muziek en geluid: Audentity
Voice over: Diggy Dex
Online en social: Claire du Pon en Bonnie van den Heuvel
Design: Jacqueline Krijnen, Dino Kho en Gilliano Nijman
Strategie: Christiaan van Betuw
Account: Chrissy van den Dobbelsteen
Account: Marvin de Reuver
Projectmanagement: Kim van Tol
Design: Daan van Vlimmeren